Ένα από τα μεγαλύτερα τουριστικά περιοδικά της Ευρώπης, στο τεύχος που θα κυκλοφορήσει τον Μάιο του 2020, καλεί τους αναγνώστες του να ανακαλύψουν τους θησαυρούς της Μεσογείου, ανάμεσα στους οποίους συγκαταλέγεται και η Λέρος.
Το γερμανικό επαγγελματικό τουριστικό περιοδικό, «Tauchen Magazin», αναδεικνύει το νησί του Νοτίου Αιγαίου σε «παράδεισο για τους δύτες». Στο αφιέρωμα του με τίτλο «Λέρος: Η Μέκκα των ναυαγίων», φιλοξενούνται τα σπουδαία ιστορικά μνημεία του νησιού, τόσο στη θάλασσα όσο και στη στεριά, καθώς και οι ιταλικές αρχιτεκτονικές επιρροές του, που αναδεικνύνουν το νησί σε έναν ξεχωριστό προορισμό και κυρίως για δύτες.
Ειδικά για τα ναυάγια το άρθρο αναφέρει ότι αποτελούν συναρπαστικούς μάρτυρες της ιστορίας, ενώ τα συντρίμμια τους που ενσωματώνονται στο βυθό προσφέρουν νέα ζωή στον θαλάσσιο πληθυσμό.
Η στρατηγικής σημασία της Λέρου κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο άφησε έναν καταδυτικό θησαυρό στην υφαλοκρηπίδα του νησιού. Ο βυθός φιλοξενεί ναυάγια πολεμικών πλοίων και σκελετούς καταρριφθέντων αεροσκαφών. Πάνω από δέκα ναυάγια πλοίων βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από την ακτή. Εντυπωσιακότερο είναι το ελληνικό αντιτορπιλικό «Βασίλισσα Όλγα», βυθισμένο στο λιμάνι στο Λακκί από το 1943, οπότε και βομβαρδίστηκε κατά τη διάρκεια γερμανικής αεροπορικής επιδρομής.
Η Λέρος μετά τη Νορμανδία κρύβει στη θάλασσα της τα περισσότερα εν ζωή ναυάγια στον κόσμο! Εκτός των άλλων η «Ποσειδωνία» της χαρακτηρίζεται από τις πιο πλούσιες στη Μεσόγειο. Πρόκειται για ένα απίστευτο θαλάσσιο Μουσείο που σε ταξιδεύει σε άλλη εποχή. Οι περιοχές αυτές είναι μοναδικές, παγκοσμίως.
H ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΝΑΥΑΓΙΩΝ:
Γερμανικό Αποβατικό σκάφος τύπου H:
Βυθίστηκε τον Νοέμβριο του 1943 δεχόμενος πυρά από την πυροβολαρχία PL 888 του ύψωματος Μπλεφούτι. Βυθίστηκε Β.Α. της βραχονησίδας Στρογγυλή. Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος από 12 εώς 20 μέτρα.
Φορτηγό πλοίο ΒΔ του ακρωτηρίου Κοραή:
Το πλοίο μετασκευάστηκε για να σέρνει από τη μια άκρη εώς την άλλη το ανθυποβριχιακό μεταλλικό δίχτυ και να ασφαλίζει τον κόλπο στο Παρθένι ελέγχοντας το ανατολικό άνοιγμα μεταξύ ακρωτηρίου Κοραή και βραχονησίδας Αρχαγγέλου. Βυθίστηκε από τορπίλη γερμανικού αεροσκάφους. Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος από 34 εώς 43 μέτρα.
Φορτηγίδα τεχνικής υποστήριξης του ανθυποβριχιακού διχτυού:
Βρίσκεται σε βάθος 38 μέτρων στον κόλπο του Παρθενιού.
Αεροσκάφος JU 52:
Το αεροσκάφος είναι τρικινητήριο με μήκους ατράκτου 18,90 μέτρα και άνοιγμα φτερών 29 μέτρα. Το αεροπλάνο μετέφερε Γερμανούς αλεξιπτωτιστές και χτυπήθηκε μετά την ρίψη τους στο ύψωμα Ράχης. Προσθαλασσώθηκε Β.Α. της Λέρου και βρίσκεται σε βάθος 48 μέτρων
Heinkel 111:
Βρίσκεται βυθισμένο Β.Δ. του κόλπου Μπλεφούτι σε βάθος 16 μέτρων. Μεταφέρθηκε παρασυρόμενο από δίχτυα αλιευτικού σκάφους.
Ανθυποβρυχιακό δίχτυ ακρωτηρίου Κατσουνίου:
Προστάτευε τον κόλπο του Λακκιού. Ήταν συνδεδεμένο και στα δυο άκρα της εισόδου του κόλπου και η βύθιση του για την είσοδο και έξοδο πλωτών μέσων γινόταν με μηχανικό βίντσι που βρισκόταν στο βόρειο άκρο. Εντοπίζεται από το βάθος των 14 μέτρων έως 55, που είναι και το βαθύτερο σημείο του κόλπου.
Σπηλιά βραχονησίδας Πηγανούσα:
Βρίσκεται σε βάθος 16 μέτρων με έντονη την βιοποικιλότητα της περιοχής στα τοιχώματα της.
Αεροσκάφος Arado:
Βρίσκεται ανατολικά του ακρωτηρίου Μαύρους Κάβους σε βάθος 20 μέτρων και μεταφέρθηκε στο σημείο παρασυρόμενο από δίχτυα αλιευτικού σκάφους.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.