Σε αυτόν τον ναό, με την μεγάλη πολιτισμική ιστορία, θα τελεστεί ο τηλεοπτικός γάμος της χρονιάς. Βίντεο

Ο τόπος μας

Ο γάμος της Ελένης και του Λάμπρου είναι για τους τηλεθεατές της σειράς “Άγριες Μελισσες” ένα σημαντικό γεγονός για την εξέλιξη των αγαπημένων τους χαρακτήρων και φυσικά, ο σκηνοθέτης φρόντισε να το εντάξει σε ένα σχεδόν παραμυθένιο σκηνικό. Φυσικά, καθώς το Διαφάνι είναι ένα χωριό, προϊόν μυθοπλασίας, κάπου στον θεσσαλικό κάμπο, το πέτρινο εκκλησάκι με την μεγάλη αψίδα στην είσοδο βρίσκεται αλλού.

Καθ’ όλα πραγματικό και με τεράστια πολιτισμική ιστορία. Και μπορεί γεωγραφικά, το εκκλησάκι αυτό να μην τοποθετείται κάπου κοντά στο «πεδίο» δράσης της σειράς, η κατασκευή του ωστόσο πλησιάζει τον ιστορικό χρόνο κατά τον οποίο διαδραματίζεται το σενάριο της σειράς «Άγριες Μέλισσες».

Ο ναός του Αποστόλου Παύλου είναι ένας μικρός «θησαυρός» που περιστοιχίζεται από αιωνόβια πεύκα και κυπαρίσσια, μέρος κάποτε των βασιλικών κτημάτων του Τατοΐου. Το όνομά του το οφείλει στον τότε βασιλιά Παύλο. Κατασκευάστηκε τη διετία 1958 – 1960 από τον αρχιτέκτονα Αθανάσιο Κουτσογιάννη. Ο ναός του Αποστόλου ή Αγίου Παύλου, βρίσκεται σήμερα στο δυτικό τμήμα του Μητροπολιτικού Πάρκου «Αντώνης Τρίτσης». Η ανέγερση του ναού πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της δεκαετούς συνεργασίας του Κουτσογιάννη με τους Πέτρο και Δημήτρη Πικιώνη. Ο τελευταίος, σημάδεψε μια ολόκληρη εποχή στην μεταπολεμική αρχιτεκτονική της χώρας.

Ο ναός ανατέθηκε στους αρχιτέκτονες από το «Βασιλικό Εθνικό Ίδρυμα» και ακολούθησε τις σχεδιαστικές και αισθητικές κατευθύνσεις του αρχιτεκτονικού έργου του Δημήτρη Πικιώνη. Έτσι, για τον ναό επιστρατεύτηκαν παραδοσιακές τεχνικές αρχιτεκτονικής, παράλληλα με την καινοτόμα αντίληψη που ήθελε την ανακύκλωση δομικών υλικών (κυριαρχεί η πέτρα) την προσομοίωση «φυσικών» ή «χειροποίητων» υφών με στόχο την ανάδειξη της αξίας των τοπικών παραδόσεων και του φυσικού τοπίου.

Στο εσωτερικό του, το διάκοσμο του τέμπλου, αλλά και τρεις φορητές εικόνες φιλοτέχνησε ο ζωγράφος Φώτης Κόντογλου. Αυτές οι αγιογραφίες, σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, θα πρέπει να αξιολογηθούν από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού. Αν κάποιες κριθούν πολύ σημαντικά έργα τέχνης τότε το υπουργείο έχει το δικαίωμα αυτές οι αγιογραφίες να μεταφερθούν στο Βυζαντινό Μουσείο και στο εκκλησάκι να τοποθετηθούν πιστά αντίγραφα.

Το εκκλησάκι άρχισε να λειτουργεί ξανά από το Φορέα Διαχείρισης το 2017, ενώ εγκρίθηκε και ο εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας, σύμφωνα με τον οποίο προβλέπεται η τέλεση μυστηρίων.

Δείτε το βίντεο από την ομάδα του up stories

Σύνολο επισκέψεων 1,556 , Σήμερα 1