Να είστε προσεκτικοί… Αυτοί είναι οι νέοι τρόποι για να σας εξαπατήσουν

Κοινωνία

Με τις περισσότερες πλέον συναλλαγές, αλλά και υπηρεσίες, όπως συμπλήρωση αιτήσεων για επιδόματα στο πλαίσιο της στήριξης των πολιτών, να παρέχονται πλέον σχεδόν αποκλειστικά ψηφιακά, θα πρέπει να είστε εξαιρετικά προσεκτικοί σε μηνύματα, αλλά και κλήσεις που δέχεστε από τρίτους με σκοπό την «δήθεν» εξυπηρέτηση σας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, περιστατικά όπου δικαιούχοι επιδομάτων Power Pass ή Fuel Pass δέχονται mail, sms ακόμη και τηλεφωνικές κλήσεις από «δήθεν» λογιστές, εφοριακούς ή υπαλλήλους διαφόρων οργανισμών, (του gov.gr, του ΔΕΔΔΗΕ, του ΕΦΚΑ, του ΟΠΕΚΑ, του ΟΑΕΔ), προκειμένου να προχωρήσει η διαδικασία, ζητώντας διάφορα στοιχεία που σχετίζονται με τους τραπεζικούς λογαριασμούς.

Οι νέοι τρόποι ηλεκτρονικής απάτης στον κυβερνοχώρo που έχουν εντοπιστεί είναι:

 *απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις (vishing), απατηλά μηνύματα SMS (smishing), απατηλά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (phishing),

*απάτη του CEO (CEO Fraud),

*απάτη μέσω τιμολογίων και λοιπών παραστατικών (invoice Fraud),

*απατηλές ιστοσελίδες τραπεζών (spoofed bank websites),

*απάτη μέσω διαδικτυακών ραντεβού (romance scam),

*κλοπή δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα (personal data theft),

*απάτες σχετιζόμενες με επενδύσεις (investment scams),

*απάτες σε αγορές μέσω διαδικτύου (online shopping scams),

*απάτες υποτιθέμενης τεχνικής υποστήριξης, , και

*απάτες μέσω αλλαγής κάρτας SIM (SIM Swapping).

Σύνολο επισκέψεων 2,225 , Σήμερα 1