Έχετε πρόβλημα ακμής; Αυτές οι τροφές θα σας βοηθήσουν. Ποιες πρέπει να αποφεύγετε

Υγεία

Σύμφωνα με τους δερματολόγους, η ακμή προκαλείται συχνά από τα νεκρά κύτταρα του δέρματος που συσσωρεύονται στους πόρους, μαζί με την περίσσεια σμηγματογόνων ελαίου, το οποίο στη συνέχεια παγιδεύεται στο δέρμα. Μερικοί άνθρωποι έχουν κληρονομική προδιάθεση σε αυτό, αν και το στρες, οι ορμόνες και άλλοι παράγοντες μπορούν επίσης να παίξουν ρόλο στην έξαρση της ακμής.

Ωστόσο, όπως επισημαίνουν, η κατανάλωση των σωστών ειδών τροφών μπορεί να βοηθήσει να κρατήσετε την ακμή υπό έλεγχο.

Οι τροφές, όπως τα γαλακτοκομικά προϊόντα, τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό φορτίο και το junk food θα πρέπει να αποφεύγονται. Για να είμαστε ειλικρινείς δεν είναι απαραίτητο ότι τα παραπάνω τρόφιμα θα προκαλέσουν ή σχετίζονται απόλυτα με την ακμή. Ωστόσο, έχει φανεί ότι σε περιόδους έξαρσης τα γαλακτοκομικά προϊόντα καλό θα ήταν να αποφέυγονται, χωρίς να αποκλείονται από το διαιτολόγιο.

Από την άλλη τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως είναι τα επεξεργασμένα άλευρα και όλα τα παράγωγά τους (λευκά μακαρόνια, πίτες, λευκό ψωμί), η ζάχαρη, το λευκό ρύζι και άλλα συνδέονται με αύξηση της ινσουλίνης, η οποία φαίνεται να προκαλεί υπερδραστηριότητα των σμηγματογόνων αδένων. Επίσης, η ομάδα τροφίμων των  junk food, ό, τι δηλαδή είναι πλούσιο σε λιπαρά σχετίζονται με φλεγμονές και θα έπρεπε γενικά να αποκλείονται.

Αντίθετα, τρόφιμα χαμηλού γλυκαιμικού δείκτη πλούσια σε ίνες, ολικής αλέσεως αλλά και μη-γαλακτοκομικά υποκατάστατα είναι ιδανικά για τέτοιες περιπτώσεις. Επίσης, τροφές, όπως τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, τα λαχανικά, έχουν τη δυνατότητα να μειώνουν τις φλεγμονές.

Τα συστατικά που θα σας βοηθήσουν

1. Ω3 λιπαρά οξέα, λόγω της ισχυρής αντιφλεγμονώδους δράσης τους. Καλές πηγές: όλα τα λιπαρά ψάρια και οι ξηροί καρποί κ.α

2. Η βιταμίνη Α, η οποία φαίνεται ότι συμβάλλει σημαντικά στον έλεγχο του ρυθμού κερατινοποίησης. Καλές πηγές: όλα τα χρωματιστά φρούτα και λαχανικά, τα ιχθυέλαια κ.α

3. Οι βιταμίνες Ε και C, οι οποίες έχουν κατευναστική επίδραση στο δέρμα λόγω της ισχυρής αντιοξειδωτική τους δράσης και λειτουργούν συνεργιστικά. Καλές πηγές: φρούτα, κυρίως τα επσεριδοειδή και λαχανικά για την βιταμίνη C και ξηροί καρποί και όλα τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά για την βιταμίνη Ε κ.α.

4. Ο ψευδάργυρος για τί δημιουργεί μη ευνοϊκό περιβάλλον για την ανάπτυξη του βακτηριδίου της ακμής. Καλές πηγές: ξηροί καρποί, πουλερικά κ.α

5. Το σελήνιο που έχει αντιοξειδωτικές ιδιότητες οι οποίες προστατεύουν το δέρμα αποτελεσματικά από την επίδραση των ελευθέρων ριζών. Καλές πηγές: τόνος, σολομός, αυγά, καστανό ρύζι κ.α

Σύνολο επισκέψεων 2,010 , Σήμερα 13