Κοιμάστε όσο πρέπει; Προσέξτε, γιατί οι επιπτώσεις από την απώλεια ύπνου μπορεί να είναι σοβαρές…

Υγεία

Η στέρηση ύπνου εξελίσσεται σε επιδημία… Οι επιστήμονες σημειώνουν ότι το ένα τρίτο των ενηλίκων κοιμούνται λιγότερο από τις συνιστώμενες ώρες ύπνου.

Σύμφωνα με Αμερικανούς επιστήμονες τα παιδιά σχολικής ηλικίας (6-13 ετών) χρειάζονται 9-11 ώρες ύπνο την ημέρα. Οι έφηβοι (14-17 ετών) χρειάζονται 8-10 ώρες ύπνο την ημέρα. Και οι ενήλικες (άνω των 18 ετών) 7-9 ώρες.

Δυστυχώς η έλλειψη ύπνου έχει σοβαρές συνέπειες στην υγεία. Όταν δεν κοιμάστε αρκετά, υπάρχουν αρνητικές επιπτώσεις, από διαταραχές στην ψυχική υγεία, μέχρι συναισθηματικές επιπλοκές. Αυτές οι συνέπειες είναι πιο σοβαρές απ’ ό,τι φαντάζεστε.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με μελέτες επιστημόνων, η έλλειψη ύπνου:

1. Μπορεί να βλάψει την καρδιαγγειακή υγεία. Μελέτες  έχουν δείξει πως οι γυναίκες που κοιμούνται λιγότερο από 7 ώρες κάθε βράδυ, διατρέχουν αυξημένο κίνδυνο καρδιακών επεισοδίων. Η έλλειψη ύπνου συσχετίζεται επίσης με την υπέρταση, την καρδιακή αρρυθμία και τα εγκεφαλικά επεισόδια. Μάλιστα όσο λιγότερο κοιμάται κανείς, τόσο αυξάνονται οι καρδιαγγειακοί κίνδυνοι.

2. Αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη. Η έλλειψη ύπνου μπορεί να διαταράξει την ανοχή στη γλυκόζη (σάκχαρο), ανοίγοντας το δρόμο στην παθολογική αύξηση των επιπέδων σακχάρου στον οργανισμό. Ο κίνδυνος αυτός είναι ιδιαίτερα αυξημένος σε όσους κοιμούνται λιγότερες από 6 ώρες κάθε βράδυ.

3. Μπορεί να προκαλέσει ορμονικές διαταραχές. Ο ανεπαρκής ύπνος μπορεί να διαταράξει τη λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα. Μπορεί επίσης να προκαλέσει διαταραχή στην έκκριση αυξητικής ορμόνης από τον εγκέφαλο.

4. Προκαλεί έντονο στρες. Όταν κάποιος δεν κοιμάται αρκετά, έχει αυξημένα επίπεδα κορτιζόλης στον οργανισμό του. Η κορτιζόλη είναι η κύρια ορμόνη του στρες. Αντιθέτως, ένας καλός ύπνος το βράδυ εξομαλύνει τα επίπεδά της για όλη την επόμενη ημέρα.

5. Υπάρχει απώλεια σεξουαλικής επιθυμίας επειδή οι διαταραχές ύπνου μπορούν να οδηγήσουν στη μείωση της τεστοστερόνης στους άνδρες (ο μικρής διάρκειας και φτωχής ποιότητας ύπνος συμβάλλει στη μείωση της λίμπιντο και της παραγωγής σπέρματος).

6. Υπάρχει μείωση της μυϊκής ανάπτυξης, ειδικά μετά την ηλικία των 30 ετών, όπου η αύξηση είναι μονάχα 20%, καθώς η λίγη ξεκούραση αλλοιώνει την αναγέννηση των κυττάρων.

Σύνολο επισκέψεων 3,357 , Σήμερα 1