Πονάτε στον αυχένα, τη ράχη, τα χέρια; Πως θα αποφύγετε τα λάθη όταν κάθεστε μπροστά στον υπολογιστή

Υγεία

Η καθημερινή πολύωρη χρήση υπολογιστή, είτε εξ αιτίας της τηλεκπαίδευσης, είτε της τηλεργασίας, λόγω του lockdown, σε συνδυασμό με τη μη σωστή στάση του σώματος μπροστά στον υπολογιστή ή στο tablet, ευθύνεται για μια σειρά ορθοπαιδικών προβλημάτων στον αυχένα, στα χέρια, στη ράχη και τη μέση των χρηστών ηλεκτρονικών οθονών, ανεξαρτήτως ηλικίας.

Τί θα πρέπει να κάνει κανείς για να αποφύγει αυτά τα προβλήματα και ποιά είναι τα λάθη όταν κάθεστε μπροστά στον υπολογιστή; Απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά δίνουν, μέσω του ΑΜΠΕ, χειρουργοί ορθοπαιδικοί, επισημαίνοντας ότι η εργασία και η εκπαίδευση μέσω του ηλεκτρονικού υπολογιστή δεν είναι ανάπαυση.

Τι πρέπει να αποφεύγετε

Κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης ή της τηλεργασίας πρέπει να αποφεύγετε το κάθισμα στο πάτωμα, σε καναπέδες ή πολυθρόνες. Το μόνο που χρειάζεται είναι ένα τραπέζι και μια καρέκλα.

Πώς θα προστατέψετε τον αυχένα

O πόνος στον αυχένα είναι από τις πιο συχνές αιτίες επίσκεψης στον ορθοπαιδικό. Το τελευταίο έτος όλο και περισσότερα παιδιά αναφέρουν ενοχλήσεις στον αυχένα. Η θέση στο γραφείο παίζει κύριο ρόλο. Είναι λάθος η πλάγια θέση γιατί βάζει τον αυχένα σας σε συνεχή στροφή . Πρέπει να έχουμε την οθόνη κατά πρόσωπο και στο σωστό ύψος. Η χαμηλή θέση ή η κακή κλίση της οθόνης “ωθεί” το σώμα σε σκυφτή θέση, πράγμα που είναι λάθος. Αν την ώρα που δουλεύετε μπροστά στον υπολογιστή μιλάτε στο τηλέφωνο πρέπει να χρησιμοποιείτε ακουστικά ή στηρίγματα ακουστικού.

Πώς θα προστατέψετε τα χέρια

Η πολύωρη χρήση υπολογιστή / γραφομηχανής κτλ είναι γνωστό ότι προκαλεί τενοντίτιδες , ενώ η χρήση κινητών και tablet έχει αυξήσει τη συχνότητα ενοχλήσεων από τα χέρια. Είναι λάθος να έχετε λυγισμένους τους αγκώνες ή να ακουμπούν οι αγκώνες στο γραφείο γιατί αυτό ευθύνεται για την ωλένια νευρίτιδα. Η ωλένια νευρίτιδα είναι η πίεση / παγίδευση του ωλένιου νεύρου στον αγκώνα και έχει ως συνέπεια μουδιάσματα στο μικρό και παράμεσο δάκτυλο και αδεξιότητα στις λεπτές κινήσεις του χεριού. Το σωστό είναι να έχετε χαλαρούς τους ώμους, οι πήχεις να είναι παράλληλοι με το έδαφος και οι αγκώνας να έχουν κλίση 90-110 μοιρών.

Είναι λάθος θα έχετε τους καρπούς σε έκταση γιατί αυτό μπορεί να έχει ως συνέπεια την επικονδυλίτιδα (φλεγμονή από καταπόνηση των τενόντων που ‘’σηκώνουν” τον καρπό και τα δάκτυλα μας) με επίμονο πόνο μακράς διάρκειας και δύσκολη θεραπεία, αλλά και την τενοντίτιδα καρπού. Θα πρέπει οι καρποί και οι πήχεις να είναι παράλληλα με το έδαφος.

Πώς να προστατέψετε τη ράχη και τη μέση

Η σπονδυλική στήλη δεν είναι κατασκευασμένη για καθιστική θέση. Η παρατεταμένη καθιστική θέση ενοχοποιείται για πόνο στη ράχη και τη μέση. Η λάθος καθιστική θέση μπορεί να οδηγήσει σε κακή στάση σώματος που δύσκολα διορθώνεται. Τα πόδια πρέπει να ακουμπάνε στο πάτωμα (αν όχι , σε σκαμνάκι ή υποπόδιο). Δεν πρέπει να καθόσαστε με σταυρωμένα πόδια ή αστραγάλους. Πρέπει να υπάρχει κενό μεταξύ των γονάτων και της καρέκλας. Είναι λάθος να κάθεστε σε ψηλό κάθισμα με κακή στήριξη. Όταν κάθεστε τα γόνατα πρέπει να είναι στο ίδιο περίπου ύψος με τους γοφούς. Αυτό επιτυγχάνεται με καθ΄ ύψος ρύθμιση της καρέκλας ή μπορεί να γίνει και με μαξιλάρι, κουβέρτα κτλ. Η πλάτη πρέπει να ακουμπά στην καρέκλα. Πληροφορίες ΑΜΠΕ.

Επισκέψεις άρθρου155
Επισκέψεις σήμερα 1
Σύνολο στη Σελίδα 215259