Ο επιπολασμός των ψυχικών ασθενειών σε παιδιά και εφήβους αυξάνεται παγκοσμίως. Οι τεχνολογικές εξελίξεις κατά τις τελευταίες δεκαετίες έχουν αυξήσει την εμπλοκή των νέων με τις τεχνολογίες οθόνης, ενώ έχει παρατηρηθεί μείωση της επαφής των νέων με τη φύση.
Αυτός ο συνδυασμός αφιέρωσης σημαντικού χρόνου στην οθόνη και μειωμένου χρόνου στην φύση, μπορεί να επηρεάσει την ψυχική υγεία και την ευημερία του ατόμου. Ο λιγότερος χρόνος μπροστά στην οθόνη και ο περισσότερος χρόνος στη φύση συσχετίζονται με καλύτερη ψυχική υγεία σε παιδιά και εφήβους.
Ωστόσο, οι έρευνες που μελετούν τις ψυχολογικές επιπτώσεις του χρόνου που περνάμε στην οθόνη ή στη φύση, συνήθως εξετάζουν κάθε παράγοντα μεμονωμένα και αποτυγχάνουν να συσχετίσουν τις αμφίδρομες επιπτώσεις της αυξημένης χρήσης της τεχνολογίας και της μειωμένης επαφής με τη φύση, στην ψυχική υγεία και τα γνωστικά αποτελέσματα.
Για να αντιμετωπιστεί αυτό το ερώτημα, ερευνητές από το πανεπιστήμιο της Αδελαΐδας ανέλυσαν τα ευρήματα 186 μελετών για να συγκρίνουν δεδομένα που αξιολογούν τις συσχετίσεις μεταξύ του χρόνου στην οθόνη, του χρόνου στη φύση και των ψυχικών επιδράσεων τους, συμπεριλαμβανομένης της ψυχικής υγείας, της γνωστικής λειτουργίας και των ακαδημαϊκών επιτευγμάτων, σε παιδιά και εφήβους.
Γενικά, τα υψηλά επίπεδα χρόνου στην οθόνη φαίνονται να συσχετίζονται με δυσμενείς ψυχολογικές συνέπειες, ενώ ευνοϊκές είναι οι συνέπειες από τον χρόνο στη φύση. Οι νέοι που προέρχονται από χαμηλό κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο δεν παρουσιάζονται συχνά ως δείγμα στη συνολική βιβλιογραφία και ενδέχεται να επηρεαστούν δυσανάλογα από τον αυξημένο χρόνο στην οθόνη και τον μειωμένο χρόνο στη φύση, με αυτό να τους καθιστά ομάδα προτεραιότητας για μελλοντική έρευνα.
Σύμφωνα με τους συγγραφείς, τα προκαταρκτικά στοιχεία δείχνουν ότι ο χρόνος στη φύση μπορεί να αντισταθμίσει τις αρνητικές συνέπειες του αυξημένου χρόνου στην οθόνη, κάτι που σημαίνει ότι η φύση είναι ένας όχι αρκετά αξιοποιημένος πόρος από τη δημόσια υγεία για την προαγωγή της ψυχολογικής ευημερίας των νέων σε μια εποχή υψηλής τεχνολογίας.
Οι ερευνητές προσθέτουν: “Αυτή η έρευνα υπογραμμίζει το γεγονός ότι ο χρόνος στη φύση είναι ένας ανεπαρκώς χρησιμοποιούμενος πόρος δημόσιας υγείας, ο οποίος θα μπορούσε ενδεχομένως να λειτουργήσει ως εργαλείο πρόληψης και παρέμβασης, με στόχο την προώθηση της ψυχικής ευημερίας στα παιδιά και στους εφήβους, σε μια εποχή υψηλής τεχνολογίας. Ωστόσο, απαιτούνται τεκμηριωμένα αποδεικτικά στοιχεία για την καθοδήγηση πολιτικών και συστάσεων αναφορικά από τον κατάλληλο χρόνο στην οθόνη και στην φύση κατά τα κρίσιμα στάδια ζωής, ώστε να εξασφαλιστεί η βέλτιστη ψυχολογική ευημερία των νέων. Το άρθρο αναδημοσιεύεται από το psychologynow.gr
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.