Έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση; Το “κλειδί” για να την ελέγξετε είναι αυτή η γυμναστική…

Υγεία

Είναι γεγονός πως η υψηλή αρτηριακή πίεση αποτελεί σοβαρό παράγοντα κινδύνου για καρδιακή νόσο, εγκεφαλικό και άλλες απειλητικές για τη ζωή ασθένειες.

Επανειλημμένα οι επιστήμονες έχουν επισημάνει πως ένας υγιεινός τρόπος ζωής, με ισορροπημένη διατροφή και άθληση μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης υπέρτασης, ή ακόμα και να μειώσει τα ήδη αυξημένα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης.
Πόσο όμως πρέπει να γυμνάζεται κάποιος για να αντιμετωπίσει την υπέρταση;

Σύμφωνα με νέα μελέτη αρκούν πέντε ώρες ή 300 λεπτά, την εβδομάδα, σωματικής δραστηριότητας μέτριας έντασης για να τα καταφέρετε. Οι ερευνητές, αφού παρακολούθησαν 5.000 νεαρούς ενήλικες, για 30 χρόνια, διαπίστωσαν ότι οι πιθανότητές τους να αναπτύξουν υψηλή αρτηριακή πίεση μειώθηκαν σημαντικά εάν κατάφερναν να γυμνάζονται για περίπου πέντε ώρες την εβδομάδα.

Οι επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνια, εξηγούν ότι οι νέοι τείνουν να κινούνται περισσότερο, αλλά τα επίπεδα δραστηριότητας συχνά μειώνονται με την ηλικία που συμβαίνει όταν αυξάνονται οι πιθανότητες αύξησης της αρτηριακής πίεσης. Τα ευρήματά τους υποδηλώνουν ότι η διατήρηση της σωματικής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια της νεαρής ενηλικίωσης – σε υψηλότερα επίπεδα από ό, τι προτείνεται προηγουμένως – μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντική.

Το κλειδί για να επωφεληθείτε πλήρως από την άσκηση όσον αφορά την υπέρταση είναι η συνέπεια και η σταθερότητα. Στη μελέτη, τα άτομα που έκαναν μέτρια άσκηση για τουλάχιστον πέντε ώρες την εβδομάδα κατά την πρώιμη ενηλικίωση είχαν 18% λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν υψηλή αρτηριακή πίεση από εκείνα που ασκούνταν λιγότερο. Και, η πιθανότητα έγινε ακόμη χαμηλότερη για το 11,7% των ατόμων που διατήρησαν αυτό το επίπεδο δραστηριότητας μέχρι την ηλικία των 60 ετών.

Η Ευρωπαϊκή Εταιρεία Υπέρτασης (ESH) καθώς και η Ευρωπαϊκή Καρδιολογική Εταιρεία (ESC) στις κατευθυντήριες γραμμές που εξέδωσαν για την πρόληψη και θεραπεία της υπέρτασης, όσον αφορά την άσκηση περιλαμβάνουν τις παρακάτω συστάσεις:

  • Ασθενείς με υπέρταση πρέπει να συμμετέχουν σε αερόβιες δραστηριότητες μέτριας έντασης, συνεχόμενης μορφής, συνολικής διάρκειας 30 λεπτών και συχνότητας 5-7 φορές την εβδομάδα. Εκτός από τις αερόβιες δραστηριότητες συνεχόμενης μορφής μπορούν να συμμετέχουν και σε αερόβιες δραστηριότητες διαλειμματικής μορφής.

  • Η αερόβια προπόνηση φαίνεται να επιφέρει μεγαλύτερη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε άντρες που έχουν υπέρταση.

  • Μέτριας και υψηλής έντασης αερόβιας μορφής άσκηση φαίνεται να επιφέρουν μεγαλύτερη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Σύνολο επισκέψεων 1,548 , Σήμερα 4