Επιστήμονες: Θέλετε να είστε υγιείς; Προστατέψτε το συκώτι σας τρώγοντας αυτές τις τροφές

Διατροφή

Ένα από τα πιο ζωτικά όργανα του ανθρώπινου οργανισμού είναι το ήπαρ, καθώς είναι το “φίλτρο” του οργανισμού μας, το οποίο συγκρατεί τις περισσότερες επικίνδυνες ουσίες από το να εισέλθουν στο αίμα και από εκεί στα όργανα και στο υπόλοιπο σώμα. Όπως επισημαίνουν οι επιστήμονες, όταν καθαρίζουμε από τις συσσωρευμένες τοξίνες το συκώτι, ανανεώνουμε και ενισχύουμε τη λειτουργία του και άρα, αυξάνουμε την καλύτερη προστασία όλου του οργανισμού.

Το συκώτι μας επιβαρύνεται καθημερινά μέσω της κατανάλωσης ανθυγιεινών τροφών αλλά και του αλκοόλ. Οι επιστήμονες τονίζουν με έμφαση ότι η αποτοξίνωση του οργανισμού πρέπει να ξεκινάει με τροφές καλές για το συκώτι, ενώ γενικότερα θα πρέπει να υπάρχει μια ισορροπία στην διατροφή μας.

Έρευνες των τελευταίων ετών έχουν αποκαλύψει ότι για να διατηρήσετε το συκώτι σας σε καλή κατάσταση πρέπει να περιλαμβάνετε στην διατροφή σας αυτές τις τροφές:

Αβοκάντο:
Το αβοκάντο βοηθά στην παραγωγή του αντιοξειδωτικού «γλουταθειόνη» που επιτρέπει στο συκώτι να συλλέγει τις τοξικές για τον οργανισμό ουσίες.

Κουρκουμάς:
Για να διατηρήσετε το συκώτι σας σε καλή κατάσταση δεν υπάρχει τίποτα άλλο τόσο υγιεινό όσο ο κουρκουμάς. Φυτό με θεραπευτικές ιδιότητες που και αυτό χρησιμοποιείται για την αποβολή των τοξικών ουσιών από τον οργανισμό. Επιπλέον βελτιώνει την φυσική παραγωγή χολής και ενισχύει ταυτόχρονα την λειτουργία της χοληδόχου κύστης.

Σκόρδο και κρεμμύδι:
Το κρεμμύδι βοηθά στη διαδικασία της πέψης. Όσο για το σκόρδο, πρόκειται για μια τροφή πλούσια σε αλλισίνη και σελήνιο, συστατικά που είναι απαραίτητα για τον καθαρισμό του ήπατος.

Μπρόκολο

Πολλά λαχανικά και φρούτα είναι η συνταγή για ένα υγιές συκώτι. Αλλά ειδικά το μπρόκολο περιέχει όλες αυτές τις ουσίες και τα θρεπτικά συστατικά που βοηθούν στο να μη συγκεντρώνεται λίπος στο συκώτι σας. Βάλτε το στην καθημερινή σας διατροφή ωμό ή βρασμένο.

Οι χειρότερες και οι καλύτερες τροφές για το συκώτι - Πρόληψη Ασθενειών - Διατροφή

Δημητριακά ολικής άλεσης:
Είναι πλούσια σε φυτικές ίνες και κατάλληλα για την ηπατική αποτοξίνωση. Επιπλέον σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα τα δημητριακά ολικής αλέσεως προστατεύουν τον οργανισμό ακόμα και από κάποιες καρδιακές παθήσεις.

Σπανάκι
Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά περιέχουν ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό, τη γλουταθειόνη, η οποία μπορεί να βοηθήσει στη σωστή λειτουργία του ήπατος. Από αυτά, επιλέγουμε το σπανάκι, Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά που βοηθούν το συκώτι να δουλεύει σωστά.

Πράσινο τσάι

Οι κατεχίνες που περιέχει το πράσινο τσάι προστατεύουν από ορισμένες μορφές καρκίνου, μεταξύ αυτών και του ήπατος. Προτιμήστε να πίνετε το τσάι ζεστό και όχι κρύο καθώς τα επίπεδα κατεχινών στα παγωμένα και έτοιμα πράσινα τσάγια είναι χαμηλότερα.

Νερό
Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για το συκώτι σας, είναι να διατηρείτε ένα υγιές βάρος. Η επαρκής κατανάλωση νερού, αντί για αναψυκτικά και χυμούς με ζάχαρη, είναι ό,τι καλύτερο και θα σας βοηθήσει να μειώσετε τις ημερήσιες θερμίδες σας, ενώ ταυτόχρονα συμβάλλει στην αποτοξίνωση.

Αμύγδαλα

Οι ξηροί καρποί και ειδικά τα αμύγδαλα είναι καλές πηγές βιταμίνης Ε που προστατεύει το συκώτι από τη συγκέντρωση λίπους. Τα αμύγδαλα κάνουν καλό και στην καρδιά σας, αλλά και στα κόκκαλα αφού είναι πλούσια σε ασβέστιο, οπότε την επόμενη φορά που θέλετε ένα υγιεινό σνακ μια χούφτα αμύγδαλα είναι προτιμότερη από οτιδήποτε άλλο!

Μύρτιλα
Είναι πλούσια σε θρεπτικές ουσίες, τις πολυφαινόλες, οι οποίες προστατεύουν ενάντια στη μη αλκοολική λιπώδη νόσο του ήπατος, που συχνά προκύπτει μαζί με την παχυσαρκία και την υψηλή χοληστερόλη. Εκτός από τα μύρτιλα, πολυφαινόλες μπορείτε να λάβετε και από τη μαύρη σοκολάτα, τις ελιές και τα δαμάσκηνα. Αυτό το μικρό φρούτο του δάσους έχει σχεδόν μαγικές ιδιότητες και πολυφαινόλες που προστατεύουν το συκώτι από τη λιπώδη διήθηση.

Μπαχαρικά και βότανα

Τα “μαγικά” δώρα της φύσης μπορούν να σας προστατεύσουν με πολλούς τρόπους. Βότανα όμως η ρίγανη, το θυμάρι και το δεντρολίβανο που βρίσκουμε απλόχερα στην ελληνική φύση νοστιμίζουν τα πιάτα μας ώστε να βάζουμε λιγότερο αλάτι. Κανέλα, κύμινο, κουρκουμάς επίσης νοστιμίζουν τα πιάτα μας και μας κάνουν καλό αφού έχουν πολύτιμα συστατικά όπως πολυφαινόλες, κουρκουμίνη και άλλα ευεργετικά συστατικά.

Παντζάρι

Όποτε αντιμετωπίζετε κάποιο πρόβλημα με το συκώτι σας, το παντζάρι μπορεί να γίνει ο καλύτερος φίλος σας, βοηθώντας στην καταπολέμηση της φλεγμονής και στην απομάκρυνση των τοξινών. Τα παντζάρια είναι πλούσια σε βήτα-καροτίνη, καροτενοειδή και φλαβονοειδή -όλες ισχυρές αντιοξειδωτικές ουσίες, που του δίνουν αυτό το χαρακτηριστικό, ελκυστικό χρώμα. Είναι γνωστό ότι όλες οι τροφές που είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικές ουσίες καθαρίζουν αποτελεσματικά το συκώτι σας. 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *