Βάρη, ποδηλασία ή τρέξιμο; Ποια άσκηση θεωρούν οι επιστήμονες πιο ευεργετική για την υγεία σας

Υγεία

Σύμφωνα με τα ευρήματα νέας επιστημονικής μελέτης, η άσκηση αντοχής, όπως η ποδηλασία ή το τρέξιμο είναι πιο ευεργετική για την υγεία από την άσκηση αντίστασης, όπως η άρση βαρών.

Τα μιτοχόνδρια αναφέρονται συχνά ως η κινητήρια δύναμη των κυττάρων. Η αυξημένη μιτοχονδριακή δραστηριότητα, που εμφανίζεται μετά από άσκηση, μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της συνολικής μεταβολικής υγείας.

Η καλή μεταβολική υγεία μεταφράζεται σε ιδανικά επίπεδα σακχάρου στο αίμα, χοληστερόλη, αρτηριακή πίεση και περιφέρεια μέσης. Από την άλλη πλευρά, η κακή μεταβολική υγεία σημαίνει ότι αυξάνεται ο κίνδυνος για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και εγκεφαλικό επεισόδιο. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ενθαρρύνεται η σωματική δραστηριότητα.

Η  άσκηση είναι γνωστό ότι διεγείρει την πρόσληψη γλυκόζης από τους σκελετικούς μύες και βελτιώνει την ομοιόσταση της γλυκόζης. Μια οξεία περίοδος υψηλής εντατικής διαλειμματικής προπόνησης σε ένα εργομετρικό κύκλο αύξησε τα επίπεδα της ανθρωπίνης στην κυκλοφορία και στους σκελετικούς μύες. Μέχρι σήμερα, ήταν άγνωστο εάν και πώς τα κυκλοφορούντα επίπεδα ανθρωπίνης ανταποκρίνονται στην άσκηση αντοχής και στην άσκηση με αντιστάσεις.

Τώρα ερευνητές από το Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Karolinska και το Linköping University, στη Σουηδία, διαπίστωσαν ότι οι ασκήσεις αντοχής διεγείρουν περισσότερο τα κυκλοφορούντα επίπεδα ορισμένων πεπτιδίων που προέρχονται από τα μιτοχόνδρια, όπως η ανθρωπίνη, τα οποία θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε μακροζωία και μεταβολική υγεία. Δεν βρήκαν παρόμοια ευεργετικά αποτελέσματα από την άσκηση με αντιστάσεις.

“Είναι δική μας ευθύνη να είμαστε δραστήριοι και να συνεχίζουμε”, δηλώνουν οι ερευνητές, προσθέτοντας ότι  “αυτό είναι ένα μικρό κομμάτι που προσθέτει στη σημασία του να είσαι σωματικά δραστήριο άτομο, γι’ αυτό μείνε ενεργός”.