Μην αποθαρρύνεστε… Οι επιστήμονες δείχνουν πως θα εμποδίσετε την αύξηση βάρους σας

Υγεία

Νέα μελέτη επιστημόνων έδειξε ότι το τρέξιμο αποτρέπει την αύξηση του σωματικού λίπους, μακροπρόθεσμα…

Μην αποθαρρύνεστε αν μετά από ένα πολλά υποσχόμενο ξεκίνημα δεν μπορείτε να χάσετε βάρος τρέχοντας. Έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Jyväskylä έδειξε ότι το τρέξιμο βοηθά στην πρόληψη της αύξησης βάρους ή λίπους σε όσους συνεχίζουν να τρέχουν.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, «τα δεδομένα δείχνουν ξεκάθαρα ότι η δια βίου άσκηση τρεξίματος, είτε πρόκειται για μεγάλες αποστάσεις είτε για επαναλαμβανόμενα σπριντ σε μικρές αποστάσεις, διατηρεί χαμηλότερα επίπεδα λίπους από έναν τυπικό σωματικά δραστήριο τρόπο ζωής και επίσης περισσότερο από τη συμμετοχή σε ανταγωνιστικά αθλήματα δύναμης».

Η ίδια μελέτη έδειξε ότι τα άτομα που συμμετείχαν σε δια βίου προπόνηση αντίστασης διατήρησαν τη μυϊκή μάζα καλύτερα από αυτά που αγωνίζονταν σε αθλήματα σπριντ και τρεξίματος μεγάλων αποστάσεων. Επιπλέον, οι πιο μεγάλοι σε ηλικία ασκούμενοι με αντιστάσεις είχαν παρόμοια ποσότητα μυϊκής μάζας με τους νεαρούς ομολόγους τους.

Όσον αφορά τη βελτίωση της σύστασης του σώματος μέσω της αυξημένης μυϊκής μάζας και της διατήρησης μιας λιπώδους μάζας που δεν επηρεάζει την υγεία, φαίνεται ότι συνιστάται μια συνδυαστική προσέγγιση. Η καλύτερη στρατηγική θα ήταν η βελτιστοποίηση και των δύο ιστών, τόσο της μυϊκής μάζας όσο και του λίπους.

Οι ερευνητές προτείνουν ότι μια συνδυαστική προσέγγιση προπόνησης μπορεί να είναι πιο ωφέλιμη για τη βελτιστοποίηση της σύστασης του σώματος σε όλη τη διάρκεια της ζωής. Προτείνουν δύο έως τρεις συνεδρίες αντοχής και οι ίδιες για άσκηση με αντίσταση (δηλαδή, 4-6 συνεδρίες την εβδομάδα), ανάλογα με την προτίμησή σας, τη διάθεσή σας, τα κίνητρά σας. Πηγή περιοδικό Frontiers in Sports and Active Living.