Στα… καταραμένα Τέμπη. Σαν σήμερα πριν από 22 χρόνια…

Η Ελλάδα παλιά... Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα, στις 13 Απριλίου του 2003, λίγο πριν τις 19:30, σημειώθηκε ένα πολύνεκρο δυστύχημα στ Τέμπη όταν ένα υπεραστικό λεωφορείο που μετέφερε 49 μαθητές και 3 συνοδούς καθηγητές του Γενικού Λυκείου Μακροχωρίου Ημαθίας, επιστρέφοντας από σχολική εκδρομή στην Αθήνα, συγκρούστηκε, επί του 386ου χιλιομέτρου της Παλαιάς Εθνικής Οδού Αθηνών – Θεσσαλονίκης, στα Τέμπη, πλαγιομετωπικά με φορτηγό που μετέφερε ξυλεία από τον Προβατώνα Έβρου.

Αποτέλεσμα της σύγκρουσης, αλλά κυρίως της μετακίνησης του φορτίου του τρέιλερ του φορτηγού, ήταν να χάσουν τη ζωή τους 21 μαθητές, να τραυματιστούν σοβαρά 4 που νοσηλεύτηκαν στην εντατική και οι υπόλοιποι να τραυματιστούν ελαφρά.

Αποτελεί το τρίτο πιο πολύνεκρο τροχαίο δυστύχημα στην ιστορία της Ελλάδας, μετά τα Τζουμέρκα (22 Δεκεμβρίου 1958 – 29 νεκροί) και τον Καστανά Κιλκίς (14 Μαρτίου 1979 – 26 νεκροί).

Η δίκη ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2005 και πρακτικά ολοκληρώθηκε τον Σεπτέμβριο του 2010 στον Άρειο Πάγο. Τα αποτελέσματα της δικαστικής διαδικασίας ήταν η αθώωση του οδηγού του λεωφορείου, καταδίκη του οδηγού της νταλίκας Δημήτρη Ντόλα σε κάθειρξη 15 ετών, καταδίκη των συνιδιοκτητών της νταλίκας Φ. Καβελίδη και Αν. Καμέα σε κάθειρξη 14 ετών και 11 ετών αντίστοιχα, καταδίκη του γενικού διευθυντή της εταιρείας “Ακρίτας Α.Ε.”, Δημήτρη Χαμπούρη, σε τετραετή φυλάκιση, καταδίκη του διευθυντή του εργοστασίου «Νοβοπάν», Πολ. Δαρδαμπούνη σε τετραετή φυλάκιση και καταδίκη του προϊσταμένου βάρδιας του εργοστασίου Μ. Αλεξάκη σε φυλάκιση 3 ετών.

Επιπλέον, η αστική αποζημίωση ορίστηκε από το πρωτοδικείο στο ποσό των 10 εκατομμυρίων ευρώ τον Ιούνιο του 2005, η οποία μειώθηκε στα 8,5 εκατομμύρια ευρώ, όταν η υπόθεση έκλεισε στον Άρειο Πάγο.

Διαδώστε το Εδώ ζεις