Απαράδεκτο… Όρισαν εισιτήριο “φωτιά” για να θαυμάσουμε το πρώτο υποβρύχιο μουσείο στην Ελλάδα. Βίντεο, εικόνες

Ο τόπος μας

Με κοινή απόφαση των Υπουργείων Πολιτισμού και Οικονομικών επιβάλλεται το παράλογο υψηλό αντίτιμο, ύψους 50 ευρώ, για την επίσκεψη στο ναυάγιο της Περιστέρας, στην Αλόννησο. Ουσιαστικά αποτρέπουν χιλιάδες επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό να θαυμάσουν το Υποβρύχιο Μουσείο, το πρώτο του είδους του στην Ελλάδα…

Μετά από προσπάθειες ετών, τον Αύγουστο του 2020 άνοιξε το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ελλάδας, σε μία ιστορική υπέρβαση, για τα δεδομένα του Ελληνικού τουρισμού, που θα σηματοδοτεί την ένταξη της Ελλάδας στον παγκόσμιο «χάρτη» του καταδυτικού τουρισμού.

Από την ημέρα της έναρξης της λειτουργίας του υποβρύχιου μουσείου μέχρι σήμερα, έχει πραγματοποιηθεί μία παγκόσμια προβολή του μουσείου με την «αφρόκρεμα» των διεθνών ΜΜΕ σε Αμερική, Ευρώπη, Ασία, Αυστραλία και Αφρική να αποθεώνουν αυτό το έργο σε δεκάδες εκατομμύρια ταξιδιώτες.

Σύμφωνα με το δήμαρχο Δημάρχου, Αλοννήσου, Πέτρου Βαφίνη, η επιβολή αυτού του παράλογου οικονομικά εισιτηρίου “απειλή να αποδυναμώσει και να θέσει σε «αχρηστία» το  νέο αυτό πρωτοποριακό τουριστικό «προϊόν» που σταδιακά κερδίζει έδαφος, μετά από πολλούς σκληρούς αγώνες μας απέναντι στις αμέτρητες δυσκολίες που επέφερε ο Covid-19”.

Η επιβολή ενός τόσο ακριβού εισιτηρίου είναι πρωτοφανής, για τα δεδομένα του αρχαιολογικού και ιστορικού μας τουρισμού, καθώς σε κανέναν άλλο αρχαιολογικό χώρο, μουσείο και μνημείο της Ελλάδας δεν έχει εφαρμοστεί τόσο παράλογη τιμολογιακή πολιτική. Ακόμη και στο μουσείο της Ακρόπολης η τιμή εισόδου είναι πολύ χαμηλότερη από το ναυάγιο της Περιστέρας ( 5 ευρώ χειμερινή  -10 ευρώ θερινή).

Ο δήμαρχος Αλοννήσου ζητά τον επαναπροσδιορισμό της τιμής εισόδου, η οποία, όπως σημειώνει, δεν μπορεί να ξεπερνά τα 8 ευρώ.

Το Υποθαλάσσιο Μουσείο Αλοννήσου περιλαμβάνει ένα από τα μεγαλύτερα ναυάγια της Κλασικής Εποχής. Χρονολογείται μεταξύ των ετών 425 με 420 π.Χ και ανακαλύφτηκε το 1985 από το Δημήτρη Μαυρίκη σε βάθος 25 μέτρων, στα ανοιχτά της ακτής της νήσου Περιστέρας.

Αλόννησος: Ανοίγει το Σάββατο το πρώτο υποβρύχιο μουσείο

Το μοναδικό μέγεθος του πλοίου το κατατάσσει στα μεγαλύτερα εμπορικά πλοία της εποχής του. Είχε μήκος 30 μέτρα και πλάτος 10. Μετέφερε περίπου 3.000 αμφορείς, γεμάτους με τα ξακουστά κρασιά της Μένδης (αρχαία πόλη της Χαλκιδικής) και της Πεπάρηθου, η οποία είναι η σημερινή Σκόπελος. Το τεράστιο εμπορικό πλοίο εικάζεται ότι ανήκε σε Αθηναίο έμπορο και φαίνεται να έπεσε σε καταιγίδα ενώ έπλεε κοντά στην ακτή, στο μέρος όπου βυθίστηκε.

Άλλη μια πιθανή θεωρία είναι ότι ξέσπασε φωτιά στο κατάστρωμα, η οποία και προκάλεσε τη βύθισή του. Το ναυάγιο θεωρείται εξέχουσας σημασίας από αρχαιολογικής άποψης, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού ανέπαφων αμφορέων που διασώθηκαν μέχρι σήμερα. Τόσο μεγάλη είναι η σημασία του, που ονομάστηκε “Ο Παρθενώνας των Ναυαγίων.”

Διαδώστε το Εδώ ζεις