Με κοινή απόφαση των Υπουργείων Πολιτισμού και Οικονομικών επιβάλλεται το παράλογο υψηλό αντίτιμο, ύψους 50 ευρώ, για την επίσκεψη στο ναυάγιο της Περιστέρας, στην Αλόννησο. Ουσιαστικά αποτρέπουν χιλιάδες επισκέπτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό να θαυμάσουν το Υποβρύχιο Μουσείο, το πρώτο του είδους του στην Ελλάδα…
Μετά από προσπάθειες ετών, τον Αύγουστο του 2020 άνοιξε το πρώτο υποβρύχιο μουσείο της Ελλάδας, σε μία ιστορική υπέρβαση, για τα δεδομένα του Ελληνικού τουρισμού, που θα σηματοδοτεί την ένταξη της Ελλάδας στον παγκόσμιο «χάρτη» του καταδυτικού τουρισμού.
Από την ημέρα της έναρξης της λειτουργίας του υποβρύχιου μουσείου μέχρι σήμερα, έχει πραγματοποιηθεί μία παγκόσμια προβολή του μουσείου με την «αφρόκρεμα» των διεθνών ΜΜΕ σε Αμερική, Ευρώπη, Ασία, Αυστραλία και Αφρική να αποθεώνουν αυτό το έργο σε δεκάδες εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Σύμφωνα με το δήμαρχο Δημάρχου, Αλοννήσου, Πέτρου Βαφίνη, η επιβολή αυτού του παράλογου οικονομικά εισιτηρίου “απειλή να αποδυναμώσει και να θέσει σε «αχρηστία» το νέο αυτό πρωτοποριακό τουριστικό «προϊόν» που σταδιακά κερδίζει έδαφος, μετά από πολλούς σκληρούς αγώνες μας απέναντι στις αμέτρητες δυσκολίες που επέφερε ο Covid-19”.
Η επιβολή ενός τόσο ακριβού εισιτηρίου είναι πρωτοφανής, για τα δεδομένα του αρχαιολογικού και ιστορικού μας τουρισμού, καθώς σε κανέναν άλλο αρχαιολογικό χώρο, μουσείο και μνημείο της Ελλάδας δεν έχει εφαρμοστεί τόσο παράλογη τιμολογιακή πολιτική. Ακόμη και στο μουσείο της Ακρόπολης η τιμή εισόδου είναι πολύ χαμηλότερη από το ναυάγιο της Περιστέρας ( 5 ευρώ χειμερινή -10 ευρώ θερινή).
Ο δήμαρχος Αλοννήσου ζητά τον επαναπροσδιορισμό της τιμής εισόδου, η οποία, όπως σημειώνει, δεν μπορεί να ξεπερνά τα 8 ευρώ.
Το Υποθαλάσσιο Μουσείο Αλοννήσου περιλαμβάνει ένα από τα μεγαλύτερα ναυάγια της Κλασικής Εποχής. Χρονολογείται μεταξύ των ετών 425 με 420 π.Χ και ανακαλύφτηκε το 1985 από το Δημήτρη Μαυρίκη σε βάθος 25 μέτρων, στα ανοιχτά της ακτής της νήσου Περιστέρας.
Το μοναδικό μέγεθος του πλοίου το κατατάσσει στα μεγαλύτερα εμπορικά πλοία της εποχής του. Είχε μήκος 30 μέτρα και πλάτος 10. Μετέφερε περίπου 3.000 αμφορείς, γεμάτους με τα ξακουστά κρασιά της Μένδης (αρχαία πόλη της Χαλκιδικής) και της Πεπάρηθου, η οποία είναι η σημερινή Σκόπελος. Το τεράστιο εμπορικό πλοίο εικάζεται ότι ανήκε σε Αθηναίο έμπορο και φαίνεται να έπεσε σε καταιγίδα ενώ έπλεε κοντά στην ακτή, στο μέρος όπου βυθίστηκε.
Άλλη μια πιθανή θεωρία είναι ότι ξέσπασε φωτιά στο κατάστρωμα, η οποία και προκάλεσε τη βύθισή του. Το ναυάγιο θεωρείται εξέχουσας σημασίας από αρχαιολογικής άποψης, εξαιτίας του μεγάλου αριθμού ανέπαφων αμφορέων που διασώθηκαν μέχρι σήμερα. Τόσο μεγάλη είναι η σημασία του, που ονομάστηκε “Ο Παρθενώνας των Ναυαγίων.”
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.