Το συκώτι είναι η ζωή μας. Το προσέχουμε καταναλώνοντας αυτές τις τροφές

Διατροφή

Το ήπαρ ή συκώτι είναι ζωτικό όργανο. Έχει ευρύ φάσμα λειτουργιών στο οποίο περιλαμβάνονται η αποτοξίνωση, η σύνθεση πρωτεϊνών και η παραγωγή βιοχημικών ουσιών απαραίτητων για την πέψη των τροφών. Το ήπαρ είναι απαραίτητο για τη ζωή.

Το τι τρώτε και πίνετε μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στην υγεία του ήπατος. Υπάρχουν πολλές πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά τροφές, που ωφελούν το συκώτι και μια ιδιαίτερα σημαντική ομάδα τροφίμων είναι τα λαχανικά.

Παντζάρια

Έρευνες δείχνουν ότι ο χυμός παντζαριού είναι ένα υγιεινό ρόφημα που ενισχύει το ανοσοποιητικό και μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο για την υγεία του ήπατος. Μελέτη επιστημόνων έδειξε ότι ο χυμός παντζαριού μπορεί να βοηθήσει στην προστασία του ήπατος από ορισμένες κατηγορίες καρκινογόνων παραγόντων. Τα τρέχοντα δεδομένα υποδηλώνουν ότι ορισμένα αντιοξειδωτικά που βρίσκονται στο κόκκινο παντζάρι (betalains, ή μπεταλαΐνες) έχουν αντικαρκινογόνες και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι αυτό το εύρημα αφορά συγκεκριμένα τα κόκκινα παντζάρια.

Μπρόκολο

Συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά που βρίσκονται στα σταυρανθή λαχανικά, όπως το μπρόκολο, φαίνεται να είναι ιδιαίτερα χρήσιμα για την ακεραιότητα του ήπατος. Μελέτη που διεξήχθη σε ποντίκια διαπίστωσε ότι όσα τρέφονταν με μπρόκολο είχαν πιο θετικές μετρήσεις στο ήπαρ και χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης μη αλκοολικής λιπώδους νόσου του ήπατος (NAFLD) και όγκων του ήπατος.

Φυλλώδη λαχανικά

Αυτή η ομάδα λαχανικών περιλαμβάνει το λάχανο, το σπανάκι, το μαρούλι κ.α., τα οποία μπορεί να είναι ευεργετικά για τη συνολική ευεξία, συμπεριλαμβανομένης της υγείας του ήπατος. Όπως και τα άλλα λαχανικά αυτής της λίστας, τα φυλλώδη πράσινα είναι γεμάτα με αντιοξειδωτικά που προστατεύουν τον οργανισμό από τις επικίνδυνες ελεύθερες ρίζες. Εκτός από την μείωση της επίδρασης των ελευθέρων ριζών στο σώμα, ορισμένα φυλλώδη πράσινα λαχανικά, όπως το σπανάκι, φαίνεται να παρέχουν πιο συγκεκριμένα οφέλη για το συκώτι.

Επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η κατανάλωση ωμού σπανακιού μείωσε τον κίνδυνο NAFLD και όσο περισσότερο οι συμμετέχοντες κατανάλωναν σπανάκι, τόσο χαμηλότερος ήταν ο κίνδυνος της νόσου. Αν και το μαγειρεμένο σπανάκι εξακολουθεί να παρέχει πολλά απαραίτητα θρεπτικά συστατικά, όπως φυτικές ίνες, σε αυτήν την μελέτη, το μαγειρεμένο σπανάκι δεν βρέθηκε να έχει τόσο σημαντική επίδραση στην μείωση του κινδύνου NAFLD.

Σύνολο επισκέψεων 2,204 , Σήμερα 1