Νιώθετε κουρασμένοι; Τα 6 λάθη που μπορεί να κάνετε και χάνετε την ενέργειά σας

Διατροφή

Η διατροφή μας επηρεάζει την υγεία μας, την ενέργειά μας, το βάρος μας…

Υπάρχουν άνθρωποι που… διαμαρτύρονται ότι νιώθουν πολλές φορές κουρασμένοι, ότι αισθάνονται να τους εγκαταλείπουν γρήγορα οι δυνάμεις τους.

Εάν κουράζεστε εύκολα και δεν υπάρχει πρόβλημα υγείας, όπως ο υποθυρεοειδισμός, η αναιμία κ.α. τότε φαίνεται πως η διατροφή σας και οι καθημερινές συνήθειές σας μπορεί να ενοχοποιούνται για την κούρασή σας.

Επιστήμονες επισημναίνουν ότι ορισμένες επιλογές που κάνετε στη διατροφή σας μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα να αισθάνεστε ότι σας εγκατέλειψε η ενέργειά σας, όπως:

1. Παραλείπετε το πρωινό.

Μετά από 8 ώρες ύπνου και έλλειψης τροφής, το πρωινό λειτουργεί ως η πρώτη πηγή ενέργειας, προκειμένου να λειτουργήσει ο οργανισμός σας. Είναι λάθος αν δεν τρώτε καλό πρωινό ή καθόλου επειδή βιάζεστε γιατί είναι αυτό που σας δίνει την ενεργητικότητα να ανταπεξέλθετε στις καθημερινές σας δραστηριότητες.

2. Τα γεύματά σας δεν έχουν ωράριο.

Οταν το σώμα δεν «γνωρίζει» πότε θα δεχθεί τροφή, μπερδεύεται και απορρυθμίζεται. Γι’ αυτό βάλτε ένα στοιχειώδη προγραμματισμό στο φαγητό σας που εξασφαλίζει τη σταθερή τροφοδοσία του εγκεφάλου με ενέργεια.

3. Μένετε νηστικοί

Τα μικρά και συχνά γεύματα δίνουν στον οργανισμό σας την ώθηση που χρειάζεται κατά τη διάρκεια της ημέρας. Έτσι, ανά μερικές ώρες φροντίστε να τρώτε ένα θρεπτικό σνακ, όπως φρούτα, λαχανικά, ανάλατους ξηρούς καρπούς και τρόφιμα ολικής άλεσης. Τα σνακ εξασφαλίζουν καλύτερη ρύθμιση των επιπέδων γλυκόζης μέσα στη μέρα, αποτρέποντας απότομες αυξομειώσεις που μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη συγκέντρωση και την πνευματική σας απόδοση.

4. Ξεχνάτε να τρώτε υδατάνθρακες

Η διατροφή που περιορίζει σημαντικά τους υδατάνθρακες δεν παρέχει αρκετή ενέργεια για τις ανάγκες του σώματος όταν βρίσκεται σε πλήρη ηρεμία, πόσο μάλλον όταν έχει αυξημένα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας (π.χ. εάν έχετε ξεκινήσει γυμναστήριο). Γι’ αυτό, μην παραλείπετε καμία ομάδα τροφίμων από τη διατροφή σας. Όταν το σώμα σας δεν παίρνει τους υδατάνθρακες που χρειάζεται για να λειτουργήσει, αισθάνεστε σωματικά και πνευματικά εξαντλημένοι. Εκτός από το αίσθημα νωχελικότητας και ακόμη και νύστας καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, πολλοί άνθρωποι αντιμετωπίζουν επίσης πονοκεφάλους και δυσκολία συγκέντρωσης όταν δεν καταναλώνουν αρκετούς υδατάνθρακες.

5. Ξεχνάτε το νερό.

Οι επιστήμονες επισημαίνουν ότι η ήπια αφυδάτωση συχνά εκδηλώνεται με κόπωση και αδυναμία συγκέντρωσης. Η επαρκής ενυδάτωση είναι βασική προϋπόθεση για την εύρυθμη λειτουργία του οργανισμού σας. Ακόμη και μια ήπια αφυδάτωση μπορεί να προκαλέσει αδυναμία συγκέντρωσης και να ρίξει τις επιδόσεις σας. Φροντίστε, λοιπόν, να έχετε πάντα κοντά σας ένα μπουκαλάκι νερό.

6. Τρώτε συχνά γλυκά

Τα τρόφιμα που είναι πλούσια σε πρόσθετα σάκχαρα ανεβάζουν απότομα τα επίπεδα σακχάρου και ινσουλίνης, χαρίζοντας ενέργεια. Ωστόσο, αυτή η ενέργεια είναι προσωρινή. Τα γλυκά  όταν καταναλώνονται συστηματικά και σε μεγάλες ποσότητες προκαλούν απότομες αυξομειώσεις στο σάκχαρο του αίματος, γεγονός που μπορεί να σας κάνει να νιώθετε νωθροί και καταβεβλημένοι. Οι τροφές που έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε προτιθέμενη ζάχαρη αλλά δεν περιέχουν πρωτεΐνες, λίπη ή φυτικές ίνες, αυξάνουν αρχικά το σάκχαρο στο αίμα και στη συνέχεια το ρίχνουν απότομα, συντρίβοντας την ενέργειά σας.

Σύνολο επισκέψεων 3,319 , Σήμερα 3