Γιατί οι καρδιολόγοι συστήνουν να τρώτε καρύδια. Πόσα γραμμάρια μειώνουν τους κινδύνους…

Διατροφή

Ακούμε συχνά για τη διατροφική αξία των ξηρών καρπών και τα οφέλη τους στην υγεία. Ειδικά όμως τα καρύδια θεωρούνται “γιατρικό” καθώς είναι γεμάτα  πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, πλούσια σε μέταλλα και ιχνοστοιχεία, όπως ο χαλκός, το μαγγάνιο, το μαγνήσιο και ο φώσφορος. Παράλληλα, περιέχουν σημαντικά ποσότητες βιταμινών του συμπλέγματος Β, καθώς και πλήθος αντιοξειδωτικών και φυτοχημικών συστατικών.

Σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο Παγκόσμιο Συνέδριο Καρδιολογίας, η κατανάλωση καρυδιών τουλάχιστον δύο φορές την εβδομάδα συνδέεται με ένα 17% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές παθήσεις.

Η μελέτη των επιστημόνων εξέτασε τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καρυδιών και του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών παθήσεων και θανάτου. Συνολικά 5.432 ενήλικες ηλικίας 35 ετών και άνω χωρίς ιστορικό καρδιαγγειακής νόσου επιλέχθηκαν τυχαία.

Η κατανάλωση καρυδιών δύο ή περισσότερες φορές την εβδομάδα συσχετίστηκε με ένα 17% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιαγγειακής θνησιμότητας σε σύγκριση με την κατανάλωση καρυδιών μία φορά κάθε δύο εβδομάδες.

Η σύνδεση ήταν ισχυρή ακόμα και μετά την προσαρμογή για παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη σχέση, όπως η ηλικία, το φύλο, η εκπαίδευση, το κάπνισμα και η σωματική δραστηριότητα.

Καρύδια: Η συμβολή τους στην υγεία του πεπτικού - Onmed.gr

Οι κατευθυντήριες οδηγίες της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Καρδιολογίας (ESC) αναφέρουν ότι 30 γραμμάρια καρυδιών ημερησίως είναι ένα από τα χαρακτηριστικά μιας υγιεινής διατροφής, ενώ σημειώνουν ότι η ενεργειακή πυκνότητα των καρπών με κέλυφος είναι υψηλή.Σύμφωνα με τους επιστήμονες της έρευνας, τα καρύδια πρέπει να είναι φρέσκα, επειδή τα ακόρεστα λίπη μπορούν να οξειδωθούν στα μη φρέσκα καρύδια, καθιστώντας τα επιβλαβή. Πληροφορίες από European Society of Cardiology (ESC)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *