Κρίσιμες συμβουλές. Πώς να διαφυλάξετε την υγεία της καρδιάς σας σε υψηλές θερμοκρασίες…

Υγεία

Ο ήλιος είναι σύμμαχος, αλλά και πολλές φορές εχθρός της καρδιάς. Η έκθεση σε υψηλές θερμοκρασίες είναι το ίδιο βλαβερή όπως και σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες.

Οι υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού και η έκθεση στον ήλιο επηρεάζουν τη λειτουργία του οργανισμού και συνεπώς και της καρδιάς. Η χωρίς μέτρο έκθεση στον ήλιο και η ζέστη μπορεί να επιβαρύνουν την καρδιά και την αρτηριακή πίεση. Ο κίνδυνος εμφάνισης ή επιδείνωσης προβλημάτων της καρδιάς το καλοκαίρι αφορά κυρίως άτομα που ήδη πάσχουν από ασθένειες της καρδιάς, όπως η στεφανιαία νόσος (στηθάγχη, έμφραγμα του μυοκαρδίου) και η καρδιακή ανεπάρκεια.

Οι ασθενείς που ανήκουν στις ομάδες μετρίου και υψηλού καρδιαγγειακού κινδύνου, πρέπει να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις ιδίως τις ώρες που ο ήλιος είναι δυνατός (11 π.μ. – 3 μ.μ.) και βέβαια όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου. Η μεγάλη ζέστη είναι το ίδιο βλαβερή όπως και το πολύ κρύο.

Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται να δείξετε σε περίπτωση που έχετε ιστορικό στηθάγχης, εμφράγματος, καρδιακής ανεπάρκειας οποιασδήποτε αιτιολογίας ή άλλες σπανιότερες καρδιακές παθήσεις, όπως σημειώνει ο Δρ. Τσούγκος Ηλίας, Διευθυντής ΣΤ’ Καρδιολογικής Κλινικής, Νοσοκομείο ΥΓΕΙΑ, ο οποίος δίνει κρίσιμες συμβουλές:

Πώς να διαφυλάξετε την υγεία της καρδιάς το καλοκαίρι

Η επίσκεψη στην παραλία πρέπει να πραγματοποιείται τις πρωινές ή τις απογευματινές ώρες, όταν η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή.

Όταν κάνει πολλή ζέστη, είναι καλύτεροι οι κλιματιζόμενοι χώροι και αν υπάρχει ανάγκη μετακίνησης, πρέπει να φροντίζουμε να φοράμε ανοιχτόχρωμα ρούχα και καπέλο. Το κολύμπι είναι ιδανική άσκηση. Ωστόσο είναι απαραίτητο να τηρούνται πάντα κάποιοι κανόνες.

Πριν την είσοδο στη θάλασσα πρέπει να προβείτε σε μια μικρή προθέρμανση με ήπιες ασκήσεις χεριών και ποδιών ή λίγο περπάτημα επί πέντε λεπτά.

 Αποφύγετε το κολύμπι, όταν η θερμοκρασία είναι υψηλή,Παρά το γεγονός ότι μπορεί να μας δροσίσει η ζέστη αυξάνει τους παλμούς και ανοίγει τα αγγεία του δέρματος προκαλώντας εφίδρωση με αποτέλεσμα να κουράζει την καρδιά.

Αποφύγετε την απότομη είσοδο σας σε κρύα νερά και προτιμήστε να κολυμπήσετε όταν η θάλασσα είναι πιο ζεστή.

Απαγορεύεται να κολυμπήσετε αν έχετε φάει, έστω και ελαφριά τουλάχιστον 1 ώρα μετά το γεύμα.

Η κατανάλωση αλκοόλ έχει αγγειοδιασταλτική δράση, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πτώση της πίεσης οπότε πρέπει να περιορίζεται η λήψη του αλκοόλ ιδιαίτερα τις ώρες με υψηλή θερμοκρασία.

Τέλος θα πρέπει να αυξηθεί η λήψη υγρών – νερού κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών αλλά να μην ξεπεράσει τα 2,5L το εικοσιτετράωρο.

Η ζέστη επηρεάζει τον οργανισμό και μπορεί να χρειαστεί τροποποίηση της φαρμακευτικής σας αγωγής αν είστε καρδιοπαθείς, υπερτασικοί ή διαβητικοί. Επίσης, οι ηλικιωμένοι που πάσχουν και από συνοδά νοσήματα θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον γιατρό τους και να αναπροσαρμόσουν τη δοσολογία των φαρμάκων τους.