Πότε ο ήλιος είναι σύμμαχος και πότε εχθρός της καρδιάς σας. Κρίσιμες συμβουλές για να απολαύσετε το κολύμπι

Υγεία

Ο ήλιος είναι σύμμαχος, αλλά και πολλές φορές εχθρός της καρδιάς. Όσοι ανήκουν στις ομάδες μετρίου και υψηλού καρδιαγγειακού κινδύνου, πρέπει να αποφεύγουν τις άσκοπες μετακινήσεις ιδίως τις ώρες που ο ήλιος είναι δυνατός (11 π.μ. – 3 μ.μ.) και βέβαια όταν η θερμοκρασία περιβάλλοντος ξεπερνά τους 38 βαθμούς Κελσίου.

Η μεγάλη ζέστη είναι το ίδιο βλαβερή όπως και το πολύ κρύο. Ιδιαίτερη προσοχή χρειάζεται να δείξετε σε περίπτωση που έχετε ιστορικό στηθάγχης, εμφράγματος, καρδιακής ανεπάρκειας οποιασδήποτε αιτιολογίας ή άλλες σπανιότερες καρδιακές παθήσεις. Ο καρδιολόγος, Ηλίας Τσούγκος, διευθυντής της ΣΤ’ Καρδιολογικής Κλινικής του Νοσοκομείου ΥΓΕΙΑ, επισημαίνει πρακτικές συμβουλές που θα πρέπει να ακολουθηθούν για να απολαύσετε το καλοκαίρι:

  • Η επίσκεψη στην παραλία πρέπει να πραγματοποιείται τις πρωινές ή τις απογευματινές ώρες, όταν η θερμοκρασία είναι πιο χαμηλή.

  • Όταν κάνει πολλή ζέστη, είναι καλύτεροι οι κλιματιζόμενοι χώροι και αν υπάρχει ανάγκη μετακίνησης, πρέπει να φροντίζουμε να φοράμε ανοιχτόχρωμα ρούχα και καπέλο.

  • Το κολύμπι είναι ιδανική άσκηση. Ωστόσο είναι απαραίτητο να τηρούνται πάντα κάποιοι κανόνες:

  • Πριν την είσοδο στη θάλασσα πρέπει να προβείτε σε μια μικρή προθέρμανση με ήπιες ασκήσεις χεριών και ποδιών ή λίγο περπάτημα επί πέντε λεπτά.

  • Όταν η θερμοκρασία είναι υψηλή, αποφύγετε το κολύμπι. Παρά το γεγονός ότι μπορεί να μας δροσίσει η ζέστη αυξάνει τους παλμούς και ανοίγει τα αγγεία του δέρματος προκαλώντας εφίδρωση με αποτέλεσμα να κουράζει την καρδιά.

  • Αποφύγετε την απότομη είσοδο σας σε κρύα νερά και προτιμήστε να κολυμπήσετε όταν η θάλασσα είναι πιο ζεστή.

  • Απαγορεύεται να κολυμπήσετε αν έχετε φάει, έστω και ελαφριά τουλάχιστον 1 ώρα μετά το γεύμα.

  • Η κατανάλωση αλκοόλ έχει αγγειοδιασταλτική δράση, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την πτώση της πίεσης οπότε πρέπει να περιορίζεται η λήψη του αλκοόλ ιδιαίτερα τις ώρες με υψηλή θερμοκρασία.

  • Τέλος θα πρέπει να αυξηθεί η λήψη υγρών – νερού κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών αλλά να μην ξεπεράσει τα 2,5L το εικοσιτετράωρο.

 5 Σύνολο επισκέψεων,  1 Σήμερα είδαν