Μόνο μία κουταλιά, κάθε ημέρα, φτάνει για να… απομακρύνετε το έμφραγμα. Νέα έρευνα

Διατροφή

Στη μεσογειακή διατροφή το ελαιόλαδο κατέχει πολύ σημαντική θέση. Η ευεργετική για την υγεία μας αξία του οφείλεται κυρίως στην περιεκτικότητά του σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα. Τα μονοακόρεστα λιπαρά στη διατροφή έχουν συνδεθεί με τη διατήρηση της υγείας του καρδιαγγειακού συστήματος.

Αυτός είναι ένας σημαντικό λόγος που διεθνείς οργανισμοί, όπως ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας καθώς και η Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία, συστήνουν την αντικατάσταση των κορεσμένων λιπαρών (ζωικά λιπαρά) από μονοακόρεστα (ελαιόλαδο) και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα (μαλακές μαργαρίνες, ξηροί καρποί, ψάρια).

Νέα αμερικανική επιστημονική μελέτη καταγράφει ότι η κατανάλωση περισσότερου ελαιόλαδου σχετίζεται με τη μείωση του κινδύνου για έμφραγμα, ιδίως όταν αντικαθιστά στη διατροφή τη μαγιονέζα, τη μαργαρίνη ή το βούτυρο.

Οι ερευνητές της Σχολής Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ της Βοστώνης, ανέλυσαν στοιχεία για 63.867 γυναίκες και 35.512 άνδρες σε βάθος 30 ετών. Διαπιστώθηκε ότι όσοι έτρωγαν πάνω από μισό κουτάλι της σούπας ελαιόλαδο τη μέρα, είχαν κατά μέσο όρο 15% μικρότερο κίνδυνο οποιασδήποτε καρδιαγγειακής νόσου και 21% μικρότερο κίνδυνο ειδικότερα στεφανιαίας νόσου. Όμως η μεγαλύτερη κατανάλωση ελαιόλαδου δεν φάνηκε να μειώνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού.

Η αντικατάσταση ενός μεγάλου κουταλιού βουτύρου, μαργαρίνης ή μαγιονέζας με την ίδια ποσότητα ελαιόλαδου μείωσε τον κίνδυνο καρδιαγγειακής νόσου κατά 5% και της στεφανιαίας νόσου κατά 7%.