Γιατί όσο περνούν τα χρόνια ο ύπνος γίνεται πιο δύσκολος. Συμβουλές για να κοιμάστε καλύτερα

Και όμως συμβαίνει...

Έχουμε ακούσει πολλούς ανθρώπους να διαμαρτύρονται ότι δεν κοιμούνται καλά τα βράδια. Και είναι σαφές ότι όσο περνούν τα χρόνια ο ύπνος είναι πιο δύσκολη υπόθεση…

Αν είστε κοντά στα 30 θα έχετε ήδη καταλάβει ότι δεν κοιμάστε όπως όταν ήσασταν στα 25, στα 20 ή στα 18. Όπως και να έχει, ο λόγος που συμβαίνει αυτό, σύμφωνα με επιστημονική μελέτη είναι ότι αλλάζουν κάποιοι μηχανισμοί του εγκεφάλου καθώς μεγαλώνουμε και αυτό μας εμποδίζει από το να κοιμηθούμε τις ώρες που είναι απαραίτητες για την υγεία του οργανισμού μας.

Ουσιαστικά το πρόβλημα είναι ότι μεγαλώνοντας ο εγκέφαλος καταλαβαίνει πιο δύσκολα πότε είναι κουρασμένος ο οργανισμός. Και αυτό ξεκινάει γύρω στα 30 και μέχρι τα 50 ο μέσος άνθρωπος κοιμάται σχεδόν τις μισές ώρες σε σχέση με 30 χρόνια πριν. Όπως σημειώνουν οι ερευνητές, «είναι σαν μια αδύναμη κεραία. Το σήμα υπάρχει απλά η κεραία δεν μπορεί να το συλλάβει».

Σύμβουλές

Ωστόσο, ειδικοί στον ύπνο δίνοιυν κάποιες συμβουλές για να βελτιωθεί η κατάσταση όσων δεν μπορούν να κοιμηθούν όσο χρειάζονται.

Κρύψτε όλα τα φωτεινά σημεία στο δωμάτιο

Οποιοσδήποτε τύπος έντονου φωτός εμποδίζει την παραγωγή μελατονίνης , της ορμόνης του ύπνου. Σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Ινστιτούτου Ύπνου και Επαγρύπνησης, το 49% των ερωτηθέντων, που κοιμούνται κοντά σε υπολογιστή σε κατάσταση αναμονής, υποφέρουν από προβλήματα ύπνου.

Κάντε ένα ζεστό μπάνιο για να κοιμηθείτε πιο γρήγορα

Το ιατρικό περιοδικό Sleep Medicine Review αποκάλυψε ότι οι άνθρωποι που κάνουν ένα ζεστό μπάνιο πριν πάνε για ύπνο κοιμούνται πιο γρήγορα. Δεν είναι η επίδραση του ζεστού νερού που βοηθά στην εύρεση ύπνου, αλλά η πτώση της θερμοκρασίας του σώματος, που εμφανίζεται ως αντίδραση όταν βγαίνετε από το μπάνιο. Κάθε βράδυ η θερμοκρασία του σώματός μας πρέπει να πέσει για να απελευθερωθεί η μελατονίνη , η ορμόνη που πυροδοτεί τον ύπνο.

Προσέξτε τη διατροφή σας

Για να κοιμηθείτε, ορισμένες τροφές κάνουν ειδανικές: αυτές που είναι πλούσιες σε φυτικές ίνες για παράδειγμα. Μελέτη επιστημόνων που δημοσιεύτηκε στο Journal of Clinical Sleep Medicine έδειξε ότι οι φυτικές ίνες προκαλούν ταχύτερο ύπνο και καλύτερο ύπνο, όπως φακές, καστανό ρύζι, μπιζέλια, δημητριακά ολικής αλέσεως και, φυσικά, φρούτα και λαχανικά. Επίσης η συμβολή της βιταμίνης D έχει επίσης αποδειχθεί.

Σύνολο επισκέψεων 696 , Σήμερα 1