Διχάζει τους αρχαιολόγους ποιος είναι ο καλλιτέχνης του έργου…

Πολιτισμός

Βλέπετε ένα χάλκινο άγαλμα νέου, από την ανέλκυση των ετών 1900–1901 στο ναυάγιο των Aντικυθήρων. Χρονολογείται γύρω στα 340-330 π.Χ.

H μορφή ταυτίζεται είτε με τον Περσέα που θα κρατούσε το κεφάλι της Mέδουσας είτε, το πιθανότερο, με τον Πάρι που θα κρατούσε το «μήλον της Έριδος» για να το προσφέρει κατά τη στιγμή της κρίσης στην ωραιότερη θεά, την Aφροδίτη.

Στην όλη δομή του έργου, με την έντονη μυική διάπλαση, είναι εμφανής η πολυκλείτεια παράδοση. Η απόδοσή του, ωστόσο, σε συγκεκριμένο καλλιτέχνη διχάζει τους ερευνητές. Καλλιτέχνης του κύκλου του Σκόπα από την Πάρο ή ο Κορίνθιος γλύπτης Ευφράνορας συγκαταλέγονται μεταξύ των υποψηφιοτήτων. Η πλειονότητα πάντως των ερευνητών, που θεωρεί τον «Έφηβο των Αντικυθήρων» έργο της αργειοσικυώνιας σχολής των συνεχιστών του Πολύκλειτου, προτιμά να τον αποδίδει στον Σικυώνιο Κλέωνα. Πηγή Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Μπορεί να είναι εικόνα γλυπτό