“Πληγωμένο” από τον χρόνο το αγαπημένο αεροπλάνο του Ωνάση. Η εικόνα του σήμερα προκαλεί θλίψη…

Κοινωνία

Ήταν το αεροπλάνο του Αριστοτέλη Ωνάση. Το αεροπλάνο, με νηολόγιο SX-OAB, SERIAL NBR 20825 και LINE NBR 223, δηλ. το διακοσιοστό εικοστό τρίτο αεροπλάνο της BOEING, ήταν το αγαπημένο του Αριστοτέλη Ωνάση. Παραδόθηκε στην Ολυμπιακή στις 7 Δεκεμβρίου 1973 και έκανε την πρώτη του πτήση με την Ο.Α., στις 08/12/1973 (Αθήνα – Νέα Υόρκη).

Εκτελούσε υπερατλαντικές πτήσεις, προς ΗΠΑ, Καναδά και Αφρική μέχρι το 1999. Σήμερα βρίσκεται στην ιδιοκτησία του Πολιτιστικού Κέντρου Εργαζομένων Ολυμπιακής Αεροπορίας (ΠΟΛΚΕΟΑ), ναυαρχίδα στην προσπάθεια του Πολιτιστικού Κέντρου για την αναγνώριση και επίσημη λειτουργία Μουσείου Πολιτικής Αεροπορίας στον ιστορικό χώρο του παλιού αεροδρομίου.

Το εσωτερικό του αεροπλάνου, μαρτυρά ακόμα και σήμερα την αρχοντιά και την πολυτέλεια που ένα 747 πρόσφερε σε όλους του τους επιβάτες. Το να πετάς με ένα τέτοιο αεροπλάνο, ήταν από μόνο του μια εμπειρία μοναδική, αντίστοιχη με την εμπειρία που σήμερα προσφέρει ένα Α380.

Ένα από τα στοιχεία που έκαναν το Olympic Eagle να ξεχωρίζει, είναι τα έντονα αρχαιοελληνικά στοιχεία στο εσωτερικό του, ακριβώς όπως το επιθυμούσε ο Αριστοτέλης Ωνάσης. Η καμπίνα επιβατών του αεροπλάνου ήταν χωρισμένη σε τέσσερις ζώνες, καθεμιά από τις οποίες είχε όνομα από την Ακρόπολη των Αθηνών (π.χ. Ερέχθειο, Προπύλαια), ενώ στα σκιάδια κάθε παραθύρου της καμπίνας, είχε τυπωθεί η εικόνα ενός έργου τέχνης από την αρχαία Ελλάδα. Με κλεισμένα τα σκιάδια, το αεροπλάνο μετατρεπόταν σε ένα ιδιότυπο, ιπτάμενο μουσείο διαχρονικής ελληνικής τέχνης και ομορφιάς.

Ταξίδι στον χρόνο με το Boeing του Ωνάση και την αεροσυνοδό του Κωνσταντίνου Καραμανλή

Μετέφερε την ελληνική αποστολή των Ολυμπιακών Αγώνων στην Ατλάντα το 1996, καθώς και σημαντικές πολιτικές προσωπικότητες από το 1973 έως το 1999. Αποτέλεσε αεροναυπηγικό θαύμα στις εμπορικές αερομεταφορές. Μετέφερε 500 άτομα (επιβάτες και πλήρωμα) και είχε χωρητικότητά καυσίμων 150 τόνους. Συνέδεε την Αθήνα με το πιο απόμακρο σημείο του πλανήτη εντός 22 ωρών. Στις 9 Αυγούστου 1978, το θηριώδες τζάμπο της Ολυμπιακής με 374 επιβάτες, παραλίγο να πέσει στο κέντρο της Αθήνας, λίγα μόλις λεπτά μετά την απογείωση του.

Η αεροπορική τραγωδία αποφεύχθηκε χάρη στον έμπειρο πιλότο, Σήφη Μιγάδη, ο οποίος κατάφερε να κρατήσει στον αέρα το αεροσκάφος. Το επίτευγμα του διδάσκεται στα σεμινάρια της Boeing, καθώς νίκησε τους νόμους της φυσικής, πετώντας σε εξαιρετικά χαμηλό ύψος και με ελάχιστη ταχύτητα. Το γεγονός ότι δεν συνετρίβη θεωρείται «θαύμα» ενώ σε όλες τις προσομοιώσεις που έχουν γίνει το αεροπλάνο πάντα πέφτει…

Ολυμπιακή Αεροπορία. Πτήση Boeing 747-200 στον χρόνο¨....... με VIP αεροσυνοδό!(βίντεο) - EPIRUS TV NEWS

Στο υπέροχο βίντεο της ομάδας του up stories, που ακολουθεί, εμφανίζεται η VIP αεροσυνοδός, Βάσω Παπάκου.  Διετέλεσε επικεφαλής πληρώματος του πρώην Πρωθυπουργού και Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας, Κωνσταντίνου Καραμανλή. Την στολή που φοράει την σχεδίασε ο Pierre Cardin και χαρακτηρίστηκε ως η πιο πετ υχημένη στολή αεροσυνοδού στον κόσμο.

Σύνολο επισκέψεων 2,378 , Σήμερα 1