Διάβασαν το άρθρο 730
Η Γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου, ¨Χαρίλαος Τρικόυπης¨, είναι η μεγαλύτερη σε μήκος καλωδιωτή γέφυρα πολλαπλών ανοιγμάτων στον κόσμο, με συνεχές και πλήρως αναρτημένο κατάστρωμα 2.252 μέτρων. Τα θεμέλιά της βρίσκονται σε βάθος θαλάσσης που φτάνει μέχρι και τα 65 μέτρα. Τόσο αυτό, όσο και η διάμετρος των θεμελίων που ανέρχεται σε 90 μέτρα αποτελούν παγκόσμια ρεκόρ για γέφυρα.
Λόγω των ιδιαίτερων συνθηκών των στενών με τα χαλαρά ιζήματα του βυθού, τη σεισμική δραστηριότητα και τα τεκτονικά ρήγματα του Κορινθιακού κόλπου, ο οποίος διευρύνεται με ρυθμό περίπου 30 mm ετησίως, έπρεπε να μελετηθούν και να ξεπεραστούν αρκετά προβλήματα μηχανικής.
Πρόκειται για μία καλωδιωτή γέφυρα, οι αντοχές της οποίας είναι εντυπωσιακές. Σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε με προδιαγραφές να αντέξει σε σεισμό μεγαλύτερο από αυτόν που σημειώθηκε στις 17 Αυγούστου 1999 στο Ιζμίτ της Τουρκίας, ο οποίος ήταν μεγέθους 7,4 της Κλίμακας Ρίχτερ. Έχει υπολογιστεί, επίσης, πως αντέχει σε ενδεχόμενη σύγκρουση δεξαμενοπλοίου με εκτόπισμα 180.000 τόνων, καθώς και σε ταχύτητα ανέμου 265 χλμ./ώρα, ταχύτητα που αντιστοιχεί σε τυφώνα Κατηγορίας 5, το ανώτατο δυνατό επίπεδο στην Κλίμακα Σαφίρ-Σίμπσον. Τέλος, η γέφυρα είναι σχεδιασμένη να απορροφά πιθανές μετατοπίσεις μεταξύ δύο βάθρων, σε οποιαδήποτε κατεύθυνση.
Η γέφυρα θεμελιώθηκε το 1998 και εγκαινιάστηκε, επισήμως, το 2004, μια εβδομάδα πριν την έναρξη των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, με την πομπή της Ολυμπιακής φλόγας να είναι τυπικά ο πρώτος “ταξιδιώτης” που την διέσχισε.
Οι δύο δορυφορικές εικόνες που παρατίθενται για σύγκριση, έχουν ληφθεί, με διαφορά 20 χρόνων, από τους δορυφόρους Landsat5 της NASA και Sentinel2 της ESA (η πιο πρόσφατη). Πηγές: ESA Earth Observation Help Desk και gefyra.gr
Πριν 20 χρόνια
Σήμερα