Σε πλήρη δράση βρίσκονται οι 600 ανιχνευτές κυκλοφορίας του Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, οι οποίοι μετρούν συνεχώς τον αριθμό των οχημάτων και όχι μόνον, ίσως και πολιτών, που διέρχονται από κεντρικές αρτηρίες. Το Κέντρο Διαχείρισης της κυκλοφορίας υπάγεται στη Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού Έργων και Υποδομών της Περιφέρειας Αττικής.
Από το Κέντρο αυτό γίνεται συνεχώς και σε πραγματικό χρόνο, παρακολούθηση της διεξαγωγής της κυκλοφορίας στις κεντρικές οδικές αρτηρίες της Αθήνας, με στόχο τον άμεσο εντοπισμό των κυκλοφοριακών προβλημάτων και την δρομολόγηση της ταχείας επίλυσης αυτών.
Για το σκοπό αυτό έχουν εγκατασταθεί σε επιλεγμένα σημεία των αρτηριών αυτών, περισσότεροι από συνολικά 600 ανιχνευτές κυκλοφορίας, οι οποίοι μετρούν συνεχώς τον αριθμό των οχημάτων που διέρχονται από τα σημεία αυτά. Οι μετρήσεις αυτές αποστέλλονται αυτοματοποιημένα στο Κέντρο Διαχείρισης, προκειμένου να χρησιμοποιηθούν είτε σε πραγματικό χρόνο στις εφαρμογές διαχείρισης της κυκλοφορίας που «τρέχουν» συνεχώς στους Ηλεκτρονικούς Υπολογιστές του Κέντρου, είτε ως ιστορικό αρχείο στην εκπόνηση μελετών από τους Συγκοινωνιολόγους για τη βελτίωση των ρυθμίσεων στους φωτεινούς σηματοδότες.
Από τα στατιστικά δεδομένα που καταγράφουν διαπίστωσαν ότι αυξήθηκαν, από την αρχή των περιοριστικών μέτρων, περίπου κατά 18%, τα οχήματα που κυκλοφορούν στους δρόμους. Μάλιστα κατά τη τρίτη εβδομάδα εφαρμογής των μέτρων, δηλαδή την τρέχουσα εβδομάδα, παρουσιάστηκε περαιτέρω αύξηση της κυκλοφορίας σε ποσοστό 10% σε σύγκριση με τους φόρτους της δεύτερης εβδομάδας εφαρμογής των μέτρων.
Οι παραπάνω διαπιστώσεις χαρακτηρίζονται ανησυχητικές καθώς καταδεικνύουν ότι κυκλοφορούν περισσότεροι πολίτες σε σχέση με την πρώτη εβδομάδα. Τα σχετικά στοιχεία και συμπεράσματα θα μεταβιβαστούν άμεσα στα αρμόδια Υπουργεία, προκειμένου να ληφθούν μέτρα που θα περιορίσουν άσκοπες μετακινήσεις των πολιτών.
Παρακάτω παρουσιάζονται οι μεταβολές των κυκλοφοριακών φόρτων κατά τις εργάσιμες ημέρες (Δευτέρα ως Παρασκευή), και προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:
1.Κατά την πρώτη εβδομάδα εφαρμογής των μέτρων, δηλαδή από 23 με 29 Μαρτίου, παρουσιάστηκε μείωση της κυκλοφορίας σε ποσοστό 52.8% σε σύγκριση με τους αντίστοιχους φόρτους που είχαν παρουσιαστεί κατά μέσο όρο (τυπική εβδομάδα βάσης) το Μάρτιο του προηγούμενου έτους (2019).
2. Κατά τη δεύτερη εβδομάδα εφαρμογής των μέτρων, δηλαδή από 30 Μαρτίου μέχρι 5 Απριλίου, εξακολούθησε να παρουσιάζεται μεν μείωση της κυκλοφορίας σε σύγκριση με τους φόρτους της τυπικής εβδομάδας Μαρτίου 2019, αλλά σε μικρότερο πλέον ποσοστό (49.2%).
3. Κατά τη τρίτη εβδομάδα εφαρμογής των μέτρων, δηλαδή την τρέχουσα εβδομάδα, παρουσιάστηκε περαιτέρω αύξηση της κυκλοφορίας σε ποσοστό 10% σε σύγκριση με τους φόρτους της δεύτερης εβδομάδας εφαρμογής των μέτρων (23 με 29 Μαρτίου).
Τέλος κατά τα Σαββατοκύριακα παρουσιάζεται σημαντική πτώση της κυκλοφορίας, που κυμαίνεται από 70% έως 80% σε σχέση με το πριν την λήψη των μέτρων διάστημα.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.