Μην κάνετε αυτά τα λάθη με τις υγιεινές τροφές. Ακυρώνουν τις ευεργετικές ιδιότητες τους στην υγεία σας…

Διατροφή

Συνεχείς επιστημονικές μελέτες αναδεικνύουν τις τροφές που αποδεδειγμένα κάνουν καλό στην υγειά σας. Δεν φτάνει όμως μόνο αυτό… Υπάρχουν ορισμένα βασικά πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε ώστε αυτές οι τροφές να μην χάνουν τις ευεργετικές ιδιότητες τους. Ουσιαστικά, δηλαδή, δεν θα έχετε κανένα όφελος.

Όπως αποδεικνύεται από επιστημονικές μελέτες σε αυτές τις τροφές θα πρέπει να προσέχετε πως τις καταναλώνετε:

1. Λιναρόσπορος

Έχει πολλές ευεργετικές ιδιότητες, καθώς έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά, περιέχει ισχυρές αντιοξειδωτικές και οιστρογονικές ιδιότητες, μπορεί να βελτιώσει τη χοληστερόλη και να μειώσει την αρτηριακή πίεση. Όμως, το πεπτικό σας σύστημα αδυνατεί να τον αφομοιώσει ολόκληρο. Όταν τον καταναλώνετε, ως ολόκληρο σπόρο, το πιθανότερο είναι ότι θα διέλθει από το στομάχι και το έντερο και θα αποβληθεί από το σώμα, ακριβώς όπως… εισήλθε σε αυτό. Γι’ αυτό, είναι προτιμότερο να τον λιώνετε σε μορφή σκόνης, προτού το προσθέσετε στο φαγητό σας.

2. Μαύρο τσάι

Δεν πρέπει να βάζετε γάλα στο μαύρο τσάι. Έρευνες έχουν δείξει ότι ενώ η προσθήκη γάλακτος στο μαύρο τσάι δεν επηρεάζει τα αντιοξειδωτικά του, εντούτοις “ακυρώνει” τα καρδιαγγειακά οφέλη από αυτό. Οι πρωτεΐνες του γάλακτος μπορούν να συνδεθούν με τις κατεχίνες του τσαγιού, το οποίο μπορεί να κάνει τα ευεργετικά συστατικά του τσαγιού πιο δύσκολο για το σώμα να τα απορροφήσει.

3. Μπρόκολο

Δεν πρέπει να το βράζετε! Το μπρόκολο είναι πλούσιο σε βιταμίνη C, χλωροφύλλη, αντιοξειδωτικά και αντικαρκινικές ενώσεις, αλλά μια κινεζική μελέτη διαπίστωσε ότι για να κρατήσει αυτά τα οφέλη, για την υγεία, άθικτα, πρέπει να μαγειρεύεται στον ατμό. Το βράσιμο και το τηγάνισμα προκαλούν τις μεγαλύτερες απώλειες σε θρεπτικά συστατικά.

4. Φράουλες

Δεν πρέπει να τις κόβετε! Ορισμένα θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C στις φράουλες, είναι ευαίσθητα στο φως και το οξυγόνο. Όταν κόβετε τις φράουλες, αφήνετε περισσότερα κύτταρα εκτεθειμένα σε αυτά τα στοιχεία, με αποτέλεσμα να καταστρέφετε την βιταμίνη C.

5. Σκόρδο

Το ανάποδο με τις φράουλες ισχύει για το σκόρδο. Η αλλικίνη που περιέχει, ενισχύεται από την επαφή της με το οξυγόνο του αέρα. Οι ειδικοί προτείνουν να αφήνετε το σκόρδο ψιλοκομμένο για 10 λεπτά, προτού το προσθέσετε στο φαγητό σας. Η αλλικίνη, είναι σταθερή και χρησιμοποιείται για τη θεραπεία λοιμώξεων που προκαλούνται από βακτήρια, μύκητες και παράσιτα. Έχει αντιοξειδωτική δράση και φαίνεται, ότι συμβάλλει σε πολλές διεργασίες του οργανισμού, που είναι ωφέλιμες στην υγεία. Έχει συσχετισθεί με υπολιπιδαιμική και αντιαιμοπεταλιακή δραση και θεωρείται ότι βοηθάει στην καλή κυκλοφορία του αίματος. Αναφέρεται επίσης, ότι έχει αντιμικροβιακές, αντιβακτηριακές και αντικαρκινικές ιδιότητες.

6. Γλυκοπατάτες

Είναι πλούσιες σε βιταμίνη Α και έχουν πολλές αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Δεν πρέπει όμως να τις τρώτε τηγανητές, καθώς αυξάνονται τα λιπαρά και οι θερμίδες τους. Το βράσιμο είναι ένας καλός τρόπος μαγειρέματος, αρκεί να μην προσθέτετε βούτυρο ή ζάχαρη.

Γλυκοπατάτες: Γνωρίστε τα οφέλη τους για την υγεία (video)

7. Φασόλια

Πλούσια σε καλές πρωτεΐνες και φυτικές ίνες, οικονομικά και με ελάχιστα λιπαρά. Αποφεύγετε ωστόσο τα φασόλια σε κονσέρβα, η οποία περιέχει BPA, μία τοξική χημική ουσία, που συνδέεται με καρκίνο, καρδιακές παθήσεις.

8. Μήλα

Οι περισσότερες βιταμίνες και τα ανόργανα άλατα, όπως οι βιταμίνες Α και C, το ασβέστιο, το κάλιο, το φολικό οξύ και ο σίδηρος, βρίσκονται στη φλούδα τους. Αν λοιπόν τα τρώτε ξεφλουδισμένα, χάνετε όλα τα πολύτιμα θρεπτικά στοιχεία. Επιλέγετε βιολογικά μήλα για να μπορείτε να τα τρώτε ολόκληρα με τη φλούδα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *