Άλλος για τον… «κωλοσούρτη». Οι περιπέτειες των επιβατών…

Η Ελλάδα παλιά... Σαν Σήμερα

Σαν σήμερα, 30 Οκτωβρίου του 1908 κυκλοφόρησαν τα πρώτα ηλεκτρικά οχήματα Τραμ. Η λειτουργία του όμως σταμάτησε το 1960, όταν αντικαταστάθηκαν από ηλεκτροκίνητα λεωφορεία, τα γνωστά τρόλεϊ.

Το Τραμ στην Αθήνα πρωτοεμφανίστηκε το 1882 με τη μορφή ιππήλατων οχημάτων. Το πρώτο δίκτυο ένωνε το κέντρο της Αθήνας με τα Πατήσια, τους Αμπελόκηπους και την Κολοκυνθού. Το τροχαίο υλικό αποτελούνταν από 16 οχήματα που τα έσερναν άλογα, χωρητικότητας 16 ατόμων το χειμώνα και 20 το καλοκαίρι.

Εξαίρεση αποτέλεσε πέντε χρόνια αργότερα, το 1887, η γραμμή Ακαδημία-Νέο Φάληρο-Παλαιό Φάληρο, η οποία ήταν ατμοκίνητη. Το ατμοκίνητο τραμ λοιδορήθηκε, υποτιμήθηκε, πολεμήθηκε περισσότερο από το κάθε αθηναϊκό μέσο. «Τον χλευάζουν, των ωνόμασαν Κωλοσούρτην και τον μεταχειρίζονται ως γάιδαρον», αναφέρει χρονογράφημα του 1908 στην εφημερίδα “Εμπρός”. «Ανεβαίνουν και κατεβαίνουν χωρίς να λογαριάζουν αν τρέχη ή στέκεται», έγραφαν σε άλλες εφημερίδες. Έτσι η γραμμή αυτή ονομάστηκε από τους επιβάτες «κωλοσούρτης»…

Αλλά στην ιστορία έμεινε το περιστατικός μιας Κυριακής του Μαΐου του 1907, όταν στη μεγάλη ανηφόρα μπροστά στην πύλη του Αδριανού, δεν άντεξαν τα «σωθικά» της μηχανής και εξερράγη αφήνοντας έναν εκκωφαντικό κρότο και περιλούζοντας τους επιβάτες με καυτό νερό και βρωμιά. Δεκάδες Αθηναίοι οδηγήθηκαν στο νοσοκομείο με τραύματα και εγκαύματα.

Λόγω του πλήθους των ατμών που έβγαζε, της χαμηλής ταχύτητας στις ανηφόρες, αλλά και των προβλημάτων που είχαν οι μηχανές του, αποσύρθηκε από την κυκλοφορία.

Διαδώστε το Εδώ ζεις