Η Βουλή των Ελλήνων υποδέχθηκε σήμερα στο Περιστύλιό της το πιο σπουδαίο καλλιτεχνικά και διπλωματικά έργο τέχνης που έχει προσφερθεί ποτέ στο Κοινοβούλιο. Ο τοιχοτάπητας του 18ου αιώνα με θέμα «Η Σχολή των Αθηνών», από σήμερα κοσμεί τη Βουλή των Ελλήνων, μετά από προσφορά του Προέδρου της Γαλλικής Εθνοσυνέλευσης, ως μια χειρονομία τιμής προς τη χώρα μας για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση.
«Η Σχολή των Αθηνών συμβολίζει όλη την προσήλωσή μας στη Δημοκρατία, θυμίζει όλα αυτά που χρωστούν οι δυτικές Δημοκρατίες στην ελληνική Δημοκρατία» όπως τόνισε ο Γάλλος Πρέσβης, κ. Patrick Maisonnave, παραδίδοντας το έργο στο ελληνικό Κοινοβούλιο.
Είναι η πρώτη φορά από τότε που κατασκευάστηκε, στα τέλη του 18ου αιώνα, από το Εργοστάσιο των Γκομπλέν στο Παρίσι, που ο συγκεκριμένος τοιχοτάπητας φεύγει από τη Γαλλία, αλλά «επιστρέφει στην Αθήνα, στην πόλη τη Σχολή της οποίας με τόση καλλιτεχνική έμφαση αποδίδει.
Το μνημειώδες έργο, που αποτελεί κατά τους ειδικούς την «τέλεια ενσάρκωση του κλασικού πνεύματος», αναρτήθηκε στο Περιστύλιο της Βουλής, αντικριστά στην κύρια είσοδο της αίθουσας συνεδριάσεων της Ολομέλειας της Εθνικής Αντιπροσωπείας και θα αποτελεί ένα από τα λαμπρά εκθέματα της Έκθεσης της Βουλής για τους δύο αιώνες ελεύθερου Ελληνικού Κράτους.
Αυτή η παράσταση των Ελλήνων φιλοσόφων, που κοσμεί την επίσημη κατοικία του Προέδρου της Γαλλικής Εθνοσυνελεύσεως, αλλά και τη Γαλλική Εθνοσυνέλευση, πρωτοτύπως βρίσκεται ως νωπογραφία στο Βατικανό. Είναι έργο του σπουδαίου ζωγράφου της Αναγέννησης Ραφαήλ. Η όλη ιδέα την περίοδο της Αναγέννησης να κοσμήσουν το παλάτι του Βατικανού με αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους σχετίζεται με την αντίληψη της εποχής εκείνης ότι η χριστιανική διδασκαλία ήταν σε πλήρη αρμονία με την αρχαία ελληνική φιλοσοφία. Αυτό ήταν το πνεύμα των μορφωμένων ανθρώπων της εποχής της Αναγέννησης.
Η Γαλλική Εθνοσυνέλευση φιλοξενεί ένα δεύτερο αντίγραφο του πίνακα για να δείξει ότι φιλοδοξεί, όπως κάθε Κοινοβούλιο θα φιλοδοξούσε, οι αποφάσεις που παίρνονται να είναι υπό την αιγίδα τέτοιων σπουδαίων πνευμάτων, όπως οι αρχαίοι Έλληνες φιλόσοφοι.
Η ταπισερί υφάνθηκε ανάμεσα στο 1779 και στο 1795 από το Εργοστάσιο των Γκομπλέν και είναι εμπνευσμένη από την τοιχογραφία «Η Σχολή των Αθηνών» του Ιταλού καλλιτέχνη της αναγεννησιακής τέχνης, Ραφαήλ, που βρίσκεται στο Αποστολικό Παλάτι στο Βατικανό.
Έχει διαστάσεις 7,95 x 4,5 μέτρα και απεικονίζει αρχαίους Έλληνες φιλοσόφους και επιστήμονες, όπως ο Αρχιμήδης και ο Πυθαγόρας, έχοντας στο επίκεντρο τον Πλάτωνα και τον Αριστοτέλη να συνδιαλέγονται. Ο συμβολισμός του έργου εστιάζει στην αναζήτηση της αλήθειας. Ο ίδιος ο Ραφαήλ σημείωσε πάνω από την τοιχογραφία τις λέξεις «Causarum Cognitio», δηλαδή «Να γνωρίζεις τις αιτίες».
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.