Και έτσι ενώθηκε η Αθήνα με τον Πειραιά… σε 19 λεπτά. Το πρώτο δρομολόγιο

Η Ελλάδα παλιά...

Σαν σήμερα, στις 17 Φεβρουαρίου του 1869, εκτελείται το πρώτο δοκιμαστικό δρομολόγιο του ατμοκίνητου αστικού σιδηροδρόμου Αθήνας (Θησείου) – Πειραιά. Τα επίσημα εγκαίνια έγιναν στις 27 Φεβρουαρίου 1869 και η πόλη της Αθήνας με εκείνη του Πειραιά συνδέονται πλέον με σιδηρόδρομο, που μέχρι τότε οι άμαξες και τα παμφορεία ήταν το μόνο μέσο συγκοινωνίας μεταξύ τους.

Ο συρμός αποτελείται από έξι βαγόνια και διανύει τη διαδρομή 8,5 χιλιομέτρων, από το Θησείο στον Πειραιά, σε 19 περίπου λεπτά. Πρόκειται για το πρώτο στάδιο εξέλιξης του Αστικού Σιδηρόδρομου Πειραιά – Κηφισιάς.

Έπειτα από ανεπιτυχείς προσπάθειες ανάθεσης του έργου, το 1867 κατακυρώνεται στον Άγγλο επιχειρηματία Εδουάρδο Πίκερινγκ, ο οποίος τον Νοέμβριο του ίδιου έτους αρχίζει να κατασκευάζει το έργο. Έναν χρόνο μετά, το 1868, ο Πίκερινγκ μεταβιβάζει τις υποχρεώσεις του στην ιδρυθείσα από όμιλο Ανώνυμη Εταιρεία του «Απ’ Αθηνών εις Πειραιά Σιδηροδρόμου» – ΣΑΠ ΑΕ. Στις 17 Φεβρουαρίου του 1869 η εταιρεία έχει τελειώσει το έργο και γίνεται η πρώτη δοκιμή της διαδρομής.

Σε όλη αυτήν τη διαδρομή του, από το 1869 έως σήμερα, ο σιδηρόδρομος έζησε στιγμές μεγαλείου και συμφορές. Μετέφερε βασιλείς, υψηλούς επισκέπτες, έδωσε το «παρών» στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1896, μετέφερε στρατιώτες του πολέμου 1912-1913. Βομβαρδίστηκε και επέζησε, πραγματοποιώντας εκατομμύρια δρομολόγια που εξυπηρέτησαν δισεκατομμύρια επιβάτες.

Διαδώστε το Εδώ ζεις