Έχουν περάσει δεκατέσσερα χρόνια από τη βύθιση του Sea Diamond στη Σαντορίνη. Το κουφάρι του πλοίου βρίσκεται εγκαταλελειμμένο στο βυθό της θάλασσας. Κρέμεται κυριολεκτικά στο χείλος ενός υποθαλάσσιου γκρεμού βάθους 300 μέτρων…
Tο Sea Diamond συνεχίζει να ρυπαίνει τα θαλάσσια οικοσυστήματα με τα πετρελαιοειδή και τις υδατοδιαλυτές τοξικές ουσίες που προέρχονται από το ναυάγιο και τη διάβρωση των επικίνδυνων υλικών του, καθώς το πλοίο περιείχε εξήντα πέντε τόνους ντίζελ, τετρακόσιους τριάντα επτά τόνους μαζούτ, διακόσιους τριάντα έξι τόνους απόβλητα κάθε είδους και τριάντα δύο τόνους λιπαντικά, βάσει του πράσινου βιβλίου του. Έχουν αντληθεί περίπου οι εκατόν πενήντα τόνοι, αλλά από αναλύσεις που έκανε το Γενικό Χημείο του Κράτους αυτά ήταν κατά 99% θαλασσινό νερό και μόνο 1% πετρελαιοειδή.
Στην έρευνα που διενήργησε το Πολυτεχνείο Κρήτης σε ψάρια που συλλέχτηκαν στην περιοχή, ανιχνεύτηκαν πολύ υψηλές τιμές σε επικίνδυνα βαρέα μέταλλα, όπως υδράργυρο, κάδμιο, μόλυβδο.
Ωστόσο σύμφωνα με νεότερη ενημέρωση από το αρμόδιο υπουργείο Περιβάλλοντος, μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου του 2021 θα έχει εκδοθεί το πόρισμα της Επιτροπής για την ανέλκυση του ναυαγίου του Sea Diamond, προκειμένου στη συνέχεια να προκηρυχθεί διαγωνισμός. Η επιτροπή μελετά με τους αρμόδιους ειδικούς και ναυπηγούς, αλλά και χημικούς και σε συνεργασία με το υπουργείο Περιβάλλοντος, όλα τα ζητήματα αυτού του ιδιαίτερου ναυαγίου, για να προχωρήσει επιτέλους η ανέλκυσή του. Σίγουρα πρόκειται για ένα πάρα πολύ δύσκολο εγχείρημα και οφείλουμε να έχουμε και μια τεχνοοικονομική μελέτη.
Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος, το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει μία συνεχής επιτήρηση από αντιρρυπαντική εταιρεία σε ό,τι έχει να κάνει με το ναυάγιο, για να ελέγχουν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τις οποίες έχει στην περιοχή, αλλά είναι και συνεχείς οι έλεγχοι τους οποίους κάνει το ΕΛΚΕΘΕ στην περιοχή.
Πάντως, το πόρισμα της έκθεσης πραγματογνωμοσύνης από τις μετρήσεις που καλύπτουν τη χρονική περίοδο των 14 ετών από το ατύχημα, αναφέρει ότι δεν υπάρχουν εμφανείς επιπτώσεις από το ναυάγιο στο θαλάσσιο οικοσύστημα της περιοχής και η περιοχή χαρακτηρίζεται σε καλή περιβαλλοντική κατάσταση σε ό,τι αφορά τη ρύπανση τόσο από υδρογονάνθρακες, όσο και από βαρέα μέταλλα.
Σε σχέση με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, έγινε γνωστό ότι τα πρόστιμα που της έχουν επιβληθεί ξεπερνούν τα 620 και η εταιρεία καλείται να πληρώσει στο ελληνικό δημόσιο ποσό που ξεπερνάει τα 8.300.000 ευρώ.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.