Γιατί το νερό είναι ζωή… Πως προστατεύουμε την υγεία μας, γουλιά γουλιά…

Υγεία

Η σημερινή ημέρα, 22 Μαρτίου, έχει καθιερωθεί ως Παγκόσμια Ημέρα Νερού για να μας θυμίζει τη σημαντικότητα αυτού του πολύτιμου αγαθού. Η ημέρα αυτή έχει καθιερωθεί από τον ΟΗΕ ήδη από το 1992 ως μία ευκαιρία για ευαισθητοποίηση και ανάληψη δράσης για θέματα σχετιζόμενα με το νερό.

Το τραγικό είναι ότι πάνω από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι σε όλο τον κόσμο δεν έχουν πρόσβαση σε ασφαλές πόσιμο νερό. Παρατηρητές έχουν εκτιμήσει ότι ως το 2025 περισσότερο από το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού θα είναι αντιμέτωπο με προβλήματα που θα τους κάνουν ευάλωτους εξαιτίας της (χαμηλής) ποιότητας του πόσιμου νερού στο οποίο θα έχουν πρόσβαση.

Πηγή ζωής το νερό - ΠΑΤΡΙΣ

Η σημασία του νερού γίνεται ακόμη πιο αντιληπτή αν αναλογιστούμε πως το ανθρώπινο σώμα αποτελείται από 60% περίπου νερό! Στην Ελλάδα υπάρχουν πάρα πολλές πηγές που βγάζουν εξαιρετικής ποιότητας πόσιμο νερό, άοσμο, άχρωμο και καθαρό. Διάσημες και προς το παρόν αστείρευτες πηγές έχουμε στο Λουτράκι, τα Τζουμέρκα, τον Ψηλορείτη, την Άνδρο, τα Ζαγοροχώρια, ενώ από τα βόρεια μας έρχεται και το μοναδικό ξινό νερό Φλωρίνης.

Γιατί όμως πρέπει να πίνουμε νερό και επομένως να το προστατεύουμε;

Βοηθά στην αντιμετώπιση των πονοκεφάλων

Ο πονοκέφαλος φαίνεται να βρίσκεται ανάμεσα στα πιο συχνά συμπτώματα της αφυδάτωσης. Αρκετές είναι οι μελέτες που επιβεβαιώνουν ότι η αυξημένη κατανάλωση υγρών βοηθούν στην αντιμετώπιση των πονοκεφάλων σε άτομα που παρουσιάζουν συχνά το σύμπτωμα αυτό.

Η έλλειψη φέρνει δυσκοιλιότητα

Η δυσκοιλιότητα είναι ένα σύμπτωμα που έχει χαρακτηρίζεται από δυσκολία στην κινητικότητα του εντέρου και την αποβολή των κοπράνων. Η αύξηση κατανάλωσης υγρών βρίσκεται ανάμεσα στο πρωτόκολο αντιμετώπισής της, μαζί με την κατάλληλη διατροφή και την άσκηση, ειδικά για άτομα τα οποία δεν κατανάλωναν μεγάλες ποσότητες υγρών. Πολλές μελέτες συσχετίζουν τη χαμηλή πρόσληψη νερού με μεγαλύτερο κίνδυνο δυσκοιλιότητας. Ως εκ τούτου, η κατανάλωση περισσότερων υγρών μπορεί να συμβάλλει θετικά στην κινητικότητα του εντέρου.

Αποτρέπει το σχηματισμό πέτρας στα νεφρά

Καταναλώνοντας μεγαλύτερες ποσότητες υγρών αυξάνεται ο όγκος των ούρων που διέρχονται από τα νεφρά, γεγονός που αραιώνει τη συγκέντρωση των μετάλλων με αποτέλεσμα να είναι λιγότερο πιθανό να κρυσταλλώσουν και να δημιουργήσουν μάζες, τις λεγόμενες «πέτρες».

Πώς θα πίνω περισσότερο νερό

Βοηθά σε ένα λείο δέρμα

Ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι η κατανάλωση περισσότερου νερού μπορεί να βοηθήσει να διατηρήσεις το δέρμα σου εύκαμπτο και λείο. Για παράδειγμα, μελέτη επιστημόνων κατέληξε στο συμπέρασμα, ότι η αύξηση της πρόσληψης νερού κατά 2 λίτρα την ημέρα, βελτίωσε την ενυδάτωση του δέρματος. Επίσης επισκόπηση έξι μελετών διαπίστωσε ότι η αυξημένη πρόσληψη νερού μείωσε την ξηρότητα και την τραχύτητα, αύξησε την ελαστικότητα του δέρματος και την ενυδάτωση.

Μειώνει το βάρος

Αυξάνοντας την κατανάλωση του νερού μπορεί να σε βοηθήσει στην απώλεια βάρους. Το νερό λίγο πριν τα γεύματα, μπορεί να είναι ιδιαίτερα χρήσιμο, καθώς προάγει τα συναισθήματα της πληρότητας και μειώνει την όρεξη.

Βελτιώνει τη διάθεση

Μελέτες έχουν δείξει ότι ακόμη και ελαφριά αφυδάτωση, μείωση δηλαδή γύρω στο 1 με 3% του σωματικού μας βάρους λόγω απώλειας υγρών, μπορεί να επηρεάσει αρκετά τη λειτουργία του εγκεφάλου μας: να μειώσει την ενέργεια, τη διάθεσή μας, τη μνήμη και την απόδοση του εγκεφάλου συνολικά. Οι θετικές επιδράσεις της επαρκούς κατανάλωσης υγρών φαίνεται να έχουν αποτέλεσμα τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.

Σύνολο επισκέψεων 2,251 , Σήμερα 1