Προχωρούν οι διαδικασίες για τη δημιουργία του Μουσείου Καρόλου Κουν, που θα στεγαστεί σε κτήριο ιδιοκτησίας του υπουργείου Πολιτισμού στην Πλάκα, στην οδό Διοσκούρων 7 και αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της φυσιογνωμίας του ελληνικού θεάτρου.
Ήδη, ολοκληρώνεται η διαδικασία παραχώρησης του κτηρίου στο Θέατρο Τέχνης, το οποίο ιδρύθηκε από τον Κουν, το 1942, μέσα στην Κατοχή, σε μια καμαρούλα, στη Νεάπολη. Σε ένα μικρό δωμάτιο του Ελληνικού Ωδείου γίνονταν οι πρόβες- και ο Κάρολος Κουν έλεγε: «Δεν κάνουμε θέατρο για να ζήσουμε. Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας και το κοινό να μας παρακολουθεί».
Παράλληλα, επιχορηγείται το Θέατρο Τέχνης με 95.000 ευρώ, για τη δημιουργία των υποδομών που απαιτούν η καταγραφή, η τεκμηρίωση, η αξιολόγηση, η συντήρηση και σωστική διατήρηση της συλλογής εικαστικού και κυρίως ενδυματολογικού υλικού που δημιουργήθηκε για τις παραστάσεις του θεάτρου Τέχνης. Όλο αυτό το πολύτιμο υλικό που αποτελεί μια ολοκληρωμένη και σπάνια συλλογή βρίσκεται άμεσα σε κίνδυνο φθοράς, καθώς φυλάσσεται σε ακατάλληλους αποθηκευτικούς χώρους.
Όπως έγραψε ο Μάριος Πλωρίτης, «ο Κουν αναζήτησε τη συνέχεια, μιας ουσιαστικά ρωμέικης παράδοσης, λυτρωμένης από προγονοπληξίες, ξενότροπους αισθητισμούς και ηθογραφικές γλυκερότητες». Οι παραστάσεις του, πέρα από την εισαγωγή νέων στοιχείων στη θεατρική τέχνη, ανέδειξαν το έργο σημαντικών εικαστικών καλλιτεχνών. Συνεργάστηκαν μαζί του, για τα σκηνικά και τα κουστούμια, Τσαρούχης, Μόραλης, Φωτόπουλος, Μυταράς και πλήθος άλλοι που η δουλειά τους αποτελεί ένα τεράστιο πολύτιμο υλικό. Μαζί με τα προσωπικά αντικείμενα του Καρόλου Κουν, θα στεγαστούν στο Μουσείο του, στην Πλάκα. Θα είναι ένας καλαίσθητος χώρος στον οποίο προβάλλεται και θα προστατεύεται το έργο, ενός μεγάλου δημιουργού, που τίμησε το θέατρο και την Ελλάδα».
Το Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν από την ίδρυσή του, ως σήμερα έχει αδιάλειπτη παρουσία στη θεατρική ζωή του τόπου για 80 χρόνια. Στην κατοχή και κυριότητά του βρίσκεται μεταξύ άλλων, η συλλογή εικαστικού και κυρίως ενδυματολογικού υλικού παραστάσεων του Θεάτρου Τέχνης, η οποία αποτελεί πολιτιστικό αγαθό ιδιαίτερης καλλιτεχνικής αξίας και ταυτόχρονα σημαντικό τεκμήριο για την ιστορία του νεοελληνικού θεάτρου. Σε ό,τι αφορά τον τομέα της σκηνογραφίας και ενδυματολογίας, ο Κάρολος Κουν εισήγαγε και διατήρησε τη συστηματική συνεργασία των εικαστικών καλλιτεχνών στις παραστάσεις του θεάτρου του.