Επιστροφή στο 1950… Σε ποιες περιοχές ετοιμάζονται για τους κινηματογράφους αυτοκινήτων

Πολιτισμός

Τα σινεμά drive-in, οι κινηματογράφοι αυτοκινήτων, που άκμαζαν τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, επιστρέφουν και μάλλον για να μείνουν, λόγω του κορονοϊού και των νέων κανόνων κοινωνικής απόστασης… Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πιο ειδυλλιακό drive-in σινεμά της Αθήνας, θα μετατραπεί, το πάρκινγκ του Λυκαβηττού, ενώ και ο Δήμος Χαϊδαρίου ανακοίνωσε τη λειτουργία σινεμά αυτοκινήτου, στην περιοχή Αφαία, από τις 6 Ιουνίου με την ταινία “Black Panther”.

Αλλά και η Γλυφάδα, σύντομα, αποκτά το δικό της drive-in σινεμά, συγκεκριμένα στο Γήπεδο Γκολφ, όπου θα προβληθούν ταινίες δωρεάν με τρόφιμα και φάρμακα αντί εισιτηρίου για το κοινωνικό παντοπωλείο και φαρμακείο του Δήμου Γλυφάδας.

To μοναδικό drive in cinema της Αθήνας, βλέπει την πόλη από ψηλά ...

Η ιστορία του «drive in»

Η πρώτη κινηματογραφική προβολή σε «drive in» στην ιστορία έγινε το καλοκαίρι του 1933, στο Νιού Τζέρσει. Όλα ξεκίνησαν όταν ο πωλητής αυτοκινήτων Richard Hollingshead ήθελε να ευχαριστήσει τη μητέρα του, η οποία ήταν αρκετά εύσωμη και δεν μπορούσε να βολευτεί στα κλασσικά καθίσματα των σινεμά.

Έτσι, σκέφτηκε να στήσει έναν κινηματογράφο στον δρόμο μπροστά από το σπίτι του. Στερέωσε έναν προβολέα στο καπό του αυτοκινήτου του, έδεσε τις άκρες ενός άσπρου πανιού στους κορμούς δυο δέντρων και έντυσε μουσικά την προσπάθεια του μέσω ενός ραδιοφώνου που έβαλε πίσω από την «οθόνη». Το εισιτήριο ήταν 25 σεντς ανά αυτοκίνητο και δεν ξεπερνούσε ποτέ το ένα δολάριο ανά παρέα. Η ιδέα αμέσως έγινε δημοφιλής και εκατοντάδες «drive in» σινεμά άρχισαν να εμφανίζονται σε ολόκληρη τη χώρα. Το πρώτο σλόγκαν ήταν «όλη η οικογένεια είναι ευπρόσδεκτη, όσο ζωηρά κι αν είναι τα παιδιά σας».

Εκτός από την Αθήνα, «drive in» κινηματογράφοι υπήρχαν στη Θεσσαλονίκη, στο Ηράκλειο Κρήτης, στη Λάρισα, στην Καλαμάτα, στο Αγρίνιο, στην Ελευσίνα και στη Νάουσα. Ένα άρθρο των «LA Times», που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, αναφέρει ότι σήμερα λειτουργούν περίπου 300 «drive in» κινηματογράφοι ακόμη στις ΗΠΑ και ότι τις τελευταίες μέρες είδαν ως και διπλασιασμό των εισιτηρίων τους. Το ρεπορτάζ περιέχει, μεταξύ άλλων, δηλώσεις πελατών που αισθάνονται «ανακουφισμένοι», έχοντας τουλάχιστον αυτή την επιλογή για έξοδο που τη θεωρούν πολύ πιο ασφαλή από οποιαδήποτε άλλη την περίοδο της πανδημίας.