Τα σινεμά drive-in, οι κινηματογράφοι αυτοκινήτων, που άκμαζαν τις δεκαετίες του ’50 και του ’60, επιστρέφουν και μάλλον για να μείνουν, λόγω του κορονοϊού και των νέων κανόνων κοινωνικής απόστασης… Σύμφωνα με πληροφορίες, στο πιο ειδυλλιακό drive-in σινεμά της Αθήνας, θα μετατραπεί, το πάρκινγκ του Λυκαβηττού, ενώ και ο Δήμος Χαϊδαρίου ανακοίνωσε τη λειτουργία σινεμά αυτοκινήτου, στην περιοχή Αφαία, από τις 6 Ιουνίου με την ταινία “Black Panther”.
Αλλά και η Γλυφάδα, σύντομα, αποκτά το δικό της drive-in σινεμά, συγκεκριμένα στο Γήπεδο Γκολφ, όπου θα προβληθούν ταινίες δωρεάν με τρόφιμα και φάρμακα αντί εισιτηρίου για το κοινωνικό παντοπωλείο και φαρμακείο του Δήμου Γλυφάδας.
Η ιστορία του «drive in»
Η πρώτη κινηματογραφική προβολή σε «drive in» στην ιστορία έγινε το καλοκαίρι του 1933, στο Νιού Τζέρσει. Όλα ξεκίνησαν όταν ο πωλητής αυτοκινήτων Richard Hollingshead ήθελε να ευχαριστήσει τη μητέρα του, η οποία ήταν αρκετά εύσωμη και δεν μπορούσε να βολευτεί στα κλασσικά καθίσματα των σινεμά.
Έτσι, σκέφτηκε να στήσει έναν κινηματογράφο στον δρόμο μπροστά από το σπίτι του. Στερέωσε έναν προβολέα στο καπό του αυτοκινήτου του, έδεσε τις άκρες ενός άσπρου πανιού στους κορμούς δυο δέντρων και έντυσε μουσικά την προσπάθεια του μέσω ενός ραδιοφώνου που έβαλε πίσω από την «οθόνη». Το εισιτήριο ήταν 25 σεντς ανά αυτοκίνητο και δεν ξεπερνούσε ποτέ το ένα δολάριο ανά παρέα. Η ιδέα αμέσως έγινε δημοφιλής και εκατοντάδες «drive in» σινεμά άρχισαν να εμφανίζονται σε ολόκληρη τη χώρα. Το πρώτο σλόγκαν ήταν «όλη η οικογένεια είναι ευπρόσδεκτη, όσο ζωηρά κι αν είναι τα παιδιά σας».
Η μόδα ήρθε λίγα χρόνια αργότερα και στην Ελλάδα, κυρίως τη δεκαετία 1975 – 1985, αλλά χωρίς μεγάλη επιτυχία. Εκείνη την εποχή, τα αμάξια στη χώρα μας ήταν αρκετά ακριβά και όταν η αγορά αυτοκινήτου έγινε πιο προσιτή, τα «drive in» είχαν ήδη κλείσει.
Εκτός από την Αθήνα, «drive in» κινηματογράφοι υπήρχαν στη Θεσσαλονίκη, στο Ηράκλειο Κρήτης, στη Λάρισα, στην Καλαμάτα, στο Αγρίνιο, στην Ελευσίνα και στη Νάουσα. Ένα άρθρο των «LA Times», που δημοσιεύτηκε πρόσφατα, αναφέρει ότι σήμερα λειτουργούν περίπου 300 «drive in» κινηματογράφοι ακόμη στις ΗΠΑ και ότι τις τελευταίες μέρες είδαν ως και διπλασιασμό των εισιτηρίων τους. Το ρεπορτάζ περιέχει, μεταξύ άλλων, δηλώσεις πελατών που αισθάνονται «ανακουφισμένοι», έχοντας τουλάχιστον αυτή την επιλογή για έξοδο που τη θεωρούν πολύ πιο ασφαλή από οποιαδήποτε άλλη την περίοδο της πανδημίας.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.