Πότε θα λειτουργήσουν οι νέοι σταθμοί Μετρό σε Αττική και Θεσσαλονίκη. Τα νέα έργα την επόμενη δεκαετία

Κοινωνία

Νέα έργα Μετρό συνολικού προϋπολογισμού που ξεπερνά τα 4 δισεκατομμύρια ευρώ για την επόμενη δεκαετία παρουσίασε η Αττικό Μετρό.
Όσον αφορά στα εν εξελίξει έργα, οι πρώτοι τρεις σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3 προς Πειραιά και συγκεκριμένα προς Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλό και Νίκαια, θα λειτουργήσουν στο τέλος του 2019. Η ολοκληρωση του έργου αναμένεται το καλοκαίρι του 2021.
Για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, η λειτουργία της βασικής γραμμής αναμένεται στο τέλος του 2020, της επέκτασης προς Καλαμαριά το πρώτο εξάμηνο του 2021 και του σταθμού «ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ» το 2024.
Στο πεδίο των έργων της επόμενης δεκαετίας, στην πρώτη γραμμή για την Αττικό Μετρό βρίσκεται η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης στις δυτικές συνοικίες.
Τα έργο θα προσθέσει στο δίκτυο 11 χλμ. γραμμής με οκτώ σταθμούς. Έχει προϋπολογισμό 900 εκατομμύρια ευρώ και εντός του Ιουνίου αναμένεται η δημοπράτηση για τις πρόδρομες εργασίες, που θα περιλαμβάνουν αρχαιολογικά και μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας.
Επίσης, είναι υπό δημοπράτηση οι τοπογραφικές εργασίες και οι γεωτεχνικές έρευνες για τη δεύτερη επέκταση προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία». Αυτή αφορά επέκταση μήκους 5,5 χλμ. με έναν υπόγειο και τρεις υπέργειους σταθμούς. Ο προϋπολογισμός ανέρχεται σε 250 εκατ. ευρώ.

Στην Αθήνα, η υπογειοποίηση της Γραμμής 1 του μετρό από το Φάληρο μέχρι τον Πειραιά, με ταυτόχρονη κατασκευή νέου υπόγειου σταθμού στην περιοχή του ΚΕΡΑΝΗ (σταθμός Καμίνια), προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, είναι, στα έργα προς ένταξη στην τρέχουσα προγραμματική περίοδο.
Στην ίδια κατηγορία είναι το έργο της αναβάθμισης 75 οχημάτων της Γραμμής 1, τα οποία τέθηκαν σε κυκλοφορία το 1985, με στόχο την επιμήκυνση της διάρκειας ζωής τους κατά 20 χρόνια, προϋπολογισμού 70 εκατ. ευρώ, καθώς και η προμήθεια έξι νέων διρευματικών συρμών, προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ.
Επιπλέον, εντός του 2019 και του 2020 προετοιμάζονται να βγουν οι διαγωνισμοί για τις τεχνικές και γεωτεχνικές μελέτες των επεκτάσεων της υπό δημοπράτηση Γραμμής 4 προς Πετρούπολη και Εθνική Οδό, συνολικού προϋπολογισμού 2,1 δισ. ευρώ, όπως και για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον – Καματερό – Στ. Προαστιακού Α. Λιόσια, προϋπολογισμού 550 εκατ. ευρώ.

 412 total views,  5 views today