Έτσι θα μειώσετε τον κίνδυνο νόσου της καρδιάς. Οι τροφές που θα καθαρίσουν τις αρτηρίες σας

Διατροφή

Υπάρχουν πολλές αφορμές όπου οι περισσότεροι άνθρωποι προβαίνουν σε διατροφικές… παρασπονδίες και υπερβολές. Όμως, για να αποκαταστήσετε ή να διατηρήσετε την υγεία της καρδιάς σας, τότε πρέπει να ξέρετε ότι υπάρχει μια ποικιλία τροφών, που μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τη συσσώρευση πλάκας στις αρτηρίες, την αρτηριακή σας πίεση και τη φλεγμονή, δηλαδή τους κύριους “ενόχους” της καρδιαγγειακής νόσου.

Οι επιστήμονες τονίζουν ότι η αυξημένη κατανάλωση λιπαρών τροφών είναι δυνατό να οδηγήσει σε σοβαρή επιβάρυνση του κυκλοφορικού συστήματος και ως εκ τούτου σε καρδιακά προβλήματα. Γι’ αυτό είναι σώφρον, μετά τις παρασπονδίες, να κάνετε μια προσεκτική διατροφή που εστιάζει στον καθαρισμό των αρτηριών από το επιπλέον λίπος που ενδεχομένως έχει συσσωρευτεί σε αυτές και τις φράζει.

Είναι σημαντικό να γνωρίζετε αυτές τις τροφές που θα σας βοηθήσουν να καθαρίσετε τις αρτηρίες σας και να προστατευτείτε από καρδιακές επιπλοκές.

Οι τροφές θα σας βοηθήσουν να το πετύχετε αυτό:

Δημητριακά ολικής αλέσεως

Ειστήμονες συνιστούν την κατανάλωση τουλάχιστον έξι μερίδων δημητριακών ολικής αλέσεως καθημερινά. Το πλιγούρι βρώμης, το πίτουρο βρώμης, το κριθάρι και το πίτουρο ρυζιού είναι τα δημητριακά ολικής αλέσεως που περιέχουν τις περισσότερες διαλυτές φυτικές ίνες, οι οποίες μειώνουν την “κακή” χοληστερόλη (LDL). Τα δημητριακά ολικής αλέσεως σας προσφέρουν επίσης αρκετό μαγνήσιο, το οποίο ενεργεί ως φυσικό διαστολέας των αιμοφόρων αγγείων.

Φρούτα

Τα περισσότερα φρούτα περιέχουν επίσης διαλυτές φυτικές ίνες. Προσθέστε 4-5 μερίδες από μήλα, αχλάδια, μπανάνες, δαμάσκηνα ή πορτοκάλια στη διατροφή σας για να μειώσετε την LDL χοληστερόλη. Αυτά τα φρούτα παρέχουν επίσης κάλιο, το οποίο μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις του διαιτητικού νατρίου στην αρτηριακή πίεση.

Λαχανικά

Γενικώς, τα λαχανικά περιέχουν ενώσεις που ονομάζονται φυτικές στερόλες, οι οποίες λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο όπως οι διαλυτές φυτικές ίνες στην μείωση της χοληστερίνης. Προσπαθήστε να καταναλώνετε 3-5 μερίδες ανά ημέρα από μία ποικιλία από έντονα χρωματισμένα λαχανικά, όπως οι γλυκοπατάτες, το μπρόκολο και τα καρότα. Επίσης, τα λαχανικά περιέχουν κάλιο, το οποίο μπορεί να αντισταθμίσει τις επιπτώσεις του αλατιού στην αύξηση της αρτηριακής πίεσης. Τα σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως το σπανάκι και το κατσαρό λάχανο, περιέχουν αρκετό μαγνήσιο, το οποίο είναι εξίσου σημαντικό για τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης.

Όσπρια

Πολλές διαλυτές ίνες θα βρείτε και στα όσπρια. Στόχος σας εδώ είναι οι 3-4 μερίδες οσπρίων την εβδομάδα. Συμπεριλάβετε φακές, φασόλια, ρεβίθια ή σόγια και θα δείτε την LDL χοληστερόλη να μειώνεται.

Ψάρια

Τα λιπαρά ψάρια περιέχουν Ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση της φλεγμονής στις αρτηρίες σας. Η φλεγμονή είναι ένας από τους βασικούς αιτιολογικούς παράγοντες σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Προγραμματίστε τουλάχιστον 2 μερίδες από λιπαρά ψάρια (σολομός, σκουμπρί, τόνος, πέστροφα κλπ) εβδομαδιαία στο διαιτητικό σας πλάνο.

Αποτέλεσμα εικόνας για τροφές για αρτηρίες

Ξηροί καρποί

Οι ξηροί καρποί περιέχουν Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν στον καθαρισμό των αρτηριών, ενώ περιέχουν και αρκετό μαγνήσιο. Χρειάζεστε μόνο μια χούφτα την ημέρα, επειδή οι ξηροί καρποί είναι ταυτόχρονα πολύ πλούσια σε θερμίδες.

Έλαια

Τα καλά έλαια περιέχουν επίσης Ω-3 και Ω-6 λιπαρά οξέα, τα οποία βοηθούν την πρόληψη του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες. Τα υγιή έλαια περιλαμβάνουν το ελαιόλαδο, το ηλιέλαιο και το έλαιο από canola. Το ελαιόλαδο ενισχύει επίσης τα επίπεδα της HDL (καλής χοληστερόλης), η οποία βοηθά στη μείωση του σχηματισμού πλάκας στις αρτηρίες σας. Προτιμήστε αυτού του τύπου τα έλαια αντί για βούτυρο στο μαγείρεμα για να πάρετε τις απαραίτητες 2-3 μερίδες που χρειάζεστε κάθε μέρα.

Σύνολο επισκέψεων 653 , Σήμερα 1