Αν δεν τρώτε κρυφά, όντως, το άγχος “βάζει” κιλά… Γιατί παχαίνετε, ενώ δεν τρώτε πολύ…

Υγεία

Κι όμως, το άγχος μπορεί, όχι μόνο να μας εμποδίσει να χάσουμε κιλά, αλλά να μας προσθέσει κιόλας…  Την απάντηση δίνουν οι ίδιοι οι επιστήμονες.

Το άγχος επιβραδύνει τον μεταβολισμό

Το στρες μπορεί να απορρυθμίσει τις ορμόνες και να επιβραδύνει τον μεταβολισμό. Η αδρεναλίνη και η κορτιζόλη, για παράδειγμα, εκκρίνονται σε μεγαλύτερες ποσότητες κατά την περίοδο του στρες και αυτό μπορεί να επιβραδύνει την ικανότητα του οργανισμού να κάψει θερμίδες, λίπη και ζάχαρη.

Λιγούρες

Όταν το άτομο είναι πιεσμένο εκδηλώνει λιγούρες με αποτέλεσμα να τρώει περισσότερες ανθυγιεινές τροφές και πρόχειρα φαγητά, φορτώνοντας το σώμα του με λίπος.

Ακόρεστη πείνα

Η γκρελίνη είναι η ορμόνη που είναι υπεύθυνη για το αίσθημα της πείνας και η λεπτίνη είναι η ορμόνη που σας κάνει να αισθάνεστε πλήρεις. Υπό συνθήκες στρες, το σώμα καταστέλλει τα επίπεδα της λεπτίνης και αυξάνει τα επίπεδα της γκρελίνης, με αποτέλεσμα να θέλετε να τρώτε περισσότερο χωρίς να αισθάνεστε κορεσμό, λαμβάνοντας στην ουσία πολύ περισσότερες θερμίδες από όσες χρειάζεται το σώμα.

 

Το άγχος απορρυθμίζει το σάκχαρο

Η ινσουλίνη είναι η ορμόνη που ρυθμίζει το σάκχαρο στο αίμα. Όταν κάποιος υποφέρει από στρες, το σώμα δεν είναι σε θέση να τη ρυθμίσει προκαλώντας σειρά προβλημάτων. Η ευαισθησία στην ινσουλίνη μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερη αποθήκευση του λίπους στο σώμα και να δημιουργήσει αυξομειώσεις στο σάκχαρο του αίματος, προκαλώντας να τρώτε περισσότερα ανθυγιεινά τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και λίπος. Όλα αυτά δυσχεραίνουν την όποια προσπάθεια απώλειας βάρους.

Κοιλιακό λίπος

Το κοιλιακό λίπος είναι ο απόλυτος σύμμαχος του στρες. Τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης, που απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια αγχωτικών περιόδων, μπορούν να προκαλέσουν επιβλαβείς παρενέργειες.

Ένα δυσάρεστο υποπροϊόν που επηρεάζει το βάρος είναι η αποθήκευση του λίπους γύρω από την κοιλιά. Ακόμα κι αν είμαστε σε θέση να χάσουμε βάρος όμως, τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης μπορούν να προκαλέσουν το λίπος να προσκολληθεί στην κοιλιακή περιοχή. Η ουσία είναι ότι το στρες μπορεί να υπονομεύσει τους στόχους απώλειας βάρους και να συμβάλλει στην αύξησή του. Αν λοιπόν ανήκετε στην κατηγορία όσων προσπαθούν να χάσουν βάρος ανεπιτυχώς, ίσως να πρέπει για αρχή να ελέγξετε το άγχος σας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *