Σε αυτό το νησί βρίσκεται το “μυστικό” της δυσκοιλιότητας. Τρώγοντας βάλτε τέλος στα εντερικά προβλήματα

Διατροφή

Η Σκόπελος φημίζεται για τα δαμάσκηνά της. Το δαμάσκηνο Σκοπέλου είναι μοναδικό στο είδος του στην Ελλάδα και είναι διάσημο. Υπάρχουν σε πληθώρα στο νησί και χωρίζονται σε δυο είδη. Από τη μια τα γλυκά, μαύρα με βελουδένια, πυκνή γεύση και μαστιχωτή υφή και από την άλλη εκείνα με ελαφρώς ξινή γεύση με χαρακτηριστική αψάδα.

Είναι τα μοναδικά δαμάσκηνα των Σποράδων και διακρίνονται για τη θρεπτική τους αξία και την αντικαρκινική τους ιδιότητα. Επίσης, τα δαμάσκηνα είναι γνωστά για τις ευεργετικές τους ιδιότητες σε εντερικές διαταραχές, στο νευρικό σύστημα, στις καρδιακές νόσους αλλά και στις αλλεργίες.

Τα δαμάσκηνα Σκοπέλου μπορεί να τα βρει κανείς φρέσκα σε αποξηραμένη μορφή μετά από βιολογική επεξεργασία. Ακόμα χρησιμοποιούνται για την παρασκευή του παραδοσιακού γλυκού του κουταλιού «αυγάτο», για μαρμελάδες καθώς και σε διάφορα φαγητά για να νοστιμίσουν και να τους χαρίσουν την πλούσια γεύση τους. Οι δαμασκηνιές καλλιεργούταν στη Σκόπελο από τα παλιά χρόνια μεχρι και σήμερα γιατί ευνοούσαν οι εδαφικές και κλιματικές συνθήκες.

Διατροφική αξία

Τα δαμάσκηνα δίνουν τη λύση τις δύσκολες ημέρες όταν το έντερο «τεμπελιάζει». Τα συμπτώματα της δυσκοιλιότητας εμφανίζονται σε περίπου 1 στους 10 ανθρώπους. Οι διατροφικές συμβουλές για την ανακούφιση της δυσκοιλιότητας είναι πολλές. Ανάμεσα στις συνήθειες που μπορείτε να υιοθετήσετε είναι η κατανάλωση αποξηραμένων δαμάσκηνων.

Τα δαμάσκηνα είναι εξαιρετική πηγή φυτικών ινών. Περιέχουν περίπου 6 γραμμάρια φυτικών ινών ανά 100 γραμμάρια (12 καρπούς), ενώ την ίδια στιγμή ένα ξεφλουδισμένο μήλο μέτριου μεγέθους περιέχει μόλις 2 γραμμάρια. Το ανθρώπινο σώμα δεν διαθέτει τα κατάλληλα ένζυμα για να διασπάσει τις ίνες των φυτών.

Τα δαμάσκηνα όμως κρύβουν ακόμη ένα «μυστικό» που δεν εντοπίζεται σε άλλα λαχανικά ή φρούτα. Περιέχουν μία ομάδα υδατανθράκων με το όνομα σορβιτόλη, η οποία έχει καθαρτικές ιδιότητες και αποτελεί τροφή για τους καλούς μικροοργανισμούς του εντέρου.

Προτιμήστε τα αποξηραμένα αντί τα φρέσκα καθώς είναι συμπυκνωμένη πηγή των φυσικών «καθαρτικών» ουσιών του φρούτου.

Επίσης είναι πλούσια σε πολυφαινόλες και φλαβονοειδή όπως η λουτείνη, η κρυπτοξανθίνη και η ζεαξανθίνη, οι οποίες δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες συμβάλλοντας στην αντιγήρανση των κυττάρων. Ειδικά η ζεαξανθίνη που ανήκει στα καροτενοειδή απορροφάται από την ωχρά κηλίδα του αμφιβληστροειδούς και συνεισφέρει στην καλή λειτουργία της όρασης.

Αποτελούν πηγή του συμπλέγματος των βιταμινών Β, οι οποίες συμμετέχουν στον μεταβολισμό των υδατανθράκων, των πρωτεϊνών και των λιπών του οργανισμού βοηθώντας στην απελευθέρωση ενέργειας. Περιέχουν βιταμίνη Κ που είναι απαραίτητη για τη λειτουργία πολλών παραγόντων πήξης στα αιμοφόρα αγγεία, αλλά συμμετέχει και στο μεταβολισμό των οστών. Επίσης βοηθά στον περιορισμό της νευρωνικής βλάβης σε ασθενείς με νόσο Alzheimer.

Σύνολο επισκέψεων 1,943 , Σήμερα 3