Από τον φούρνο της κουζίνας μιας γηραιάς κυρίας βρέθηκε… στο Λούβρο με περιπετειώδη τρόπο 

Κόσμος

Ένα εξαιρετικά σπάνιο έργο του, «Ο Χλευασμός του Χριστού», του προ-αναγεννησιακού Ιταλού ζωγράφου Τσιμαμπούε απέκτησε το Λούβρο… με περιπετειώδη τρόπο.

Η ιστορία του πίνακα άρχισε το 2019, όταν μία ηλικιωμένη Γαλλίδα που τον κατείχε θέλησε να τον δώσει σε δημοπρασία. Ως τότε ο πίνακας κρεμόταν πάνω από τον φούρνο της κουζίνας της, στην Κομπιέν, βόρεια του Παρισιού, τη δεκαετία του ΄60.

Το έργο δημοπρατήθηκε στο Σανλίς της βόρειας Γαλλία, τον Οκτώβριο του ίδιου έτους, αλλά το γαλλικό κράτος επενέβη και απαγόρευσε την έξοδό του από τη χώρα, θεωρώντας τον πίνακα ως «εθνικό θησαυρό». Το γαλλικό υπουργείο Πολιτισμού είχε μία προθεσμία 30 μηνών για να συγκεντρώσει τα κεφάλαια, προκειμένου να αποκτήσει τον σπάνιο, αν και μικρού μεγέθους πίνακα, οπότε και άρχισε ο αγώνας για την ανεύρεση των χρημάτων, δηλαδή 24,18 εκατομμυρίων ευρώ.

Για την περίπτωση συνέδραμαν πολλοί. Το Λούβρο χρησιμοποίησε μέρος των εσόδων του από την άδεια επωνυμίας για το Λούβρο του Άμπου Ντάμπι. Η Société des Amis du Louvre συνεισέφερε το τελευταίο εκατομμύριο ευρώ, που κατέστησε δυνατή την αγορά. Ενώ και ένα ζευγάρι, μέλη των Αμερικανών Φίλων του Λούβρου, οι κατασκευαστές ακινήτων Χάρι και Λίντα Φαθ συνέβαλαν επίσης, ώστε να συγκεντρωθεί το ποσόν και να ευοδωθεί εν τέλει η αγορά.

Ο ζωγράφος του έργου, γνωστός επίσης με το πραγματικό του όνομα Τσέννι ντι Πέπο ή Μπενβενούτο ντι Τζουζέππε (1240-1305) ήταν ο τελευταίος σημαντικός Ιταλός καλλιτέχνης, που ακολούθησε τη βυζαντινή τεχνοτροπία, η οποία κυριάρχησε στην πρώιμη μεσαιωνική ιταλική ζωγραφική. Τα έργα του έτσι, σηματοδοτούν σήμερα σηματοδοτούν ένα ορόσημο στην ιστορία της τέχνης.

Με την πώληση του έργου η γηραιά Γαλλίδα έγινε εκατομμυριούχος, αλλά πέθανε δύο μέρες αργότερα.