Η μοναδική κωμικός και τραγουδίστρια Ρένα Βλαχοπούλου έφυγε από τη ζωή πριν από 20 χρόνια, σαν σήμερα, στις 29 Ιουλίου 2004. Το ταλέντο της και η πληθωρική της προσωπικότητα σημάδεψαν μία σημαντική περίοδο του ελληνικού θεάματος, θεατρικού και κινηματογραφικού.
Τη Ρένα Βλαχοπούλου πολλοί τη γνωρίζουν ως ηθοποιό, όμως λίγοι ξέρουν ότι, πριν ανέβει στο σανίδι, ήταν μία εξαίρετη τραγουδίστρια, που σημείωσε μεγάλη επιτυχία, ξεπερνώντας τα ελληνικά σύνορα…
Η Βλαχοπούλου, σε ηλικία 16 χρονών τραγούδησε για πρώτη φορά σε κάποιο ζαχαροπλαστείο της Σπιανάδας. Το 1939 στο βαριετέ “Όασις” στο Ζάππειο, όπου ο Μίμης Τραϊφόρος παρουσίαζε νέους καλλιτέχνες, η Ρένα δοκίμασε τις ικανότητές της στο τραγούδι. Εντυπωσίασε τον Τραϊφόρο, που της ζήτησε να τραγουδά εκεί μονίμως. Πράγματι την άλλη μέρα πήγε να τραγουδήσει στο βαριετέ φορώντας δανεική τουαλέτα, την οποία πάτησε και έπεσε κάτω…
Σημείωσε επιτυχία τραγουδώντας τη “Μικρή Χωριατοπούλα”, δηλαδή το ιταλικό τραγούδι Reginella Campagnola του Έλντο ντι Λατζάρο που διασκεύασε στα ελληνικά ο Πωλ Μενεστρέλ. Λίγους μήνες αργότερα, κατά τον Ελληνοϊταλικό Πόλεμο, το τραγούδι διασκευάζεται και πάλι από τον Γιώργο Οικονομίδη και γνωρίζει ακόμα πιο μεγάλη επιτυχία ως “Κορόιδο Μουσολίνι”.
Στη συνέχεια εμφανίζεται στο θέατρο Μοντιάλ του Μακέδου, στην οδό Πανεπιστημίου, σε επιθεώρηση με τη Σοφία Βέμπο, τις αδελφές Καλουτά, τον Μάνο Φιλιππίδη, την Ηρώ Χαντά, τον Μίμη Κοκκίνη και τη Γεωργία Βασιλειάδου. Παράλληλα ξεκινά να ηχογραφεί δίσκους γραμμοφώνου στην Οντεόν.
Το 1943 ξεκίνησε συνεργασία με τον συνθέτη Γιάννη Σπάρτακο στο “Πάνθεον”, που της έγραψε τραγούδια τζαζ, τα οποία είχαν μεγάλη επιτυχία. Εξ αιτίας αυτού ο Τύπος την αποκάλεσε «βασίλισσα της τζαζ». Το τραγούδι “Θα σε πάρω να φύγουμε”, που τραγούδησε για πρώτη φορά στο Σινέ Νιους, της οδού Σταδίου, και αργότερα, το φθινόπωρο του 1944 στην επιθεώρηση Welcome των Σακελλάριου – Ευαγγελίδη, στο θέατρο Κυβέλη, ξεπέρασε τα ελληνικά σύνορα. Με τον Σπάρτακο συνεργάστηκαν για αρκετά χρόνια.
Στο διάστημα 1946-51 περιόδευσε με τον Σπάρτακο στο εξωτερικό ξεκινώντας από τη Μέση Ανατολή (Λίβανος, Περσία) και καταλήγοντας στις ΗΠΑ. Κατά τη διάρκεια της περιοδείας δέχτηκε την πρόσκληση του Σάχη της Περσίας για να τραγουδήσει στα ανάκτορα: ο Σάχης Ρεζά Παχλαβί, γοητευμένος από τη φωνή της Ρένας, της χάρισε ένα μενταγιόν. Ιδιαίτερα τη βοηθούσε το γεγονός ότι μιλούσε πολλές ξένες γλώσσες (αγγλικά, γαλλικά, ισπανικά, ιταλικά) και με εξαιρετική προφορά. Επανεμφανίστηκε στην Αθήνα στο θέατρο Σαμαρτζή, στις 24 Αυγούστου του 1951, στην παράσταση «Φεστιβάλ στην Αθήνα», μαζί με τους Ορέστη Μακρή, Κούλη Στολίγκα, Νίκο Σταυρίδη και τις αδελφές Άννα και Μαρία Καλουτά.
Η πρώτη της εμφάνιση στο θέατρο, ως ηθοποιού, και όχι ως τραγουδίστριας έγινε το καλοκαίρι του 1954 στο θέατρο της Σοφίας Βέμπο, στην επιθεώρηση “Σουσουράδα”.
Από το αρχείο της ΕΡΤ σας παρουσιάζουμε απόσπασμα από επεισόδιο της σειράς Παρασκήνιο, στο οποίο η Ρένα Βλαχοπούλου μιλάει στην Σούλα Αλεξανδροπούλου για τη σχέση της με το θέατρο και πιο ειδικά την επιθεώρηση, ενώ περιλαμβάνεται απόσπασμα από την επιθεώρηση «Τρίχες και Τρίχες… Τρίχες» του 1978 στο θέατρο Δελφινάριο.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.