Σε εξέλιξη είναι έργα επισκευής, συντήρησης και ανάδειξης του κτιρίου του Ελληνικού Ωδείου Αθηνών (Μέγαρο Prokesch von Osten), στην οδό Φειδίου 3. Το Οθωνικό Μέγαρο αποτελεί σπάνιο δείγμα της νεοκλασικής αρχιτεκτονικής της πρωτεύουσας, με μεγάλο και θετικό πολεοδομικό αντίκτυπο στο κέντρο της Αθήνας και υπερτοπική ακτινοβολία.
Το κτίριο του Ελληνικού Ωδείου Αθηνών -Μέγαρο Prokesch von Osten- διασώθηκε από την κατεδάφιση με την απόφαση του Υπουργείο Πολιτισμού, το 1996, η οποία το χαρακτήρισε ως διατηρητέο μνημείο και έργο τέχνης, με σπουδαία ιστορική και αρχιτεκτονική αξία.
Το μνημείο έμεινε κλειστό, χωρίς καμία φροντίδα και συντήρηση, για περίπου 50 χρόνια, παρουσιάζοντας εικόνα πλήρους εγκατάλειψης. Εκτός των φθορών του χρόνου, έχει υποστεί σοβαρές ζημίες από πυρκαγιά, ενώ τον Ιούλιο 2022 κατέρρευσε και μεγάλο τμήμα του νότιου τοίχου του.
Το έργο επισκευής του κτιρίου είναι συνολικού προϋπολογισμού 5.712.000 €. Σήμερα, το κτήριο βρίσκεται σε εξαιρετικά κακή κατάσταση. Μετά την ολοκλήρωση του συνόλου των μελετών, οι εργασίες της αποκατάστασης του κτηρίου προχωρούν με εντατικούς ρυθμούς. Στο Μέγαρο του Ελληνικού Ωδείου Αθηνών το οποίο, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα του έργου, αναμένεται να παραδοθεί ολοκληρωμένο στις 31/12/2025, θα φιλοξενηθούν το αρχείο της τέχνης του χορού στην Ελλάδα, η Βιβλιοθήκη και επιλεγμένες δράσεις της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης.
Η ιστορία του Μεγάρου
Το Μέγαρο Prokesch von Osten αναγέρθηκετο 1836, ως ιδιοκτησία του Αυστριακού πρέσβη Άντον Πρόκες φον Όστεν. Είναι έργο του Γερμανού αρχιτέκτονα Γουσταύου Αδόλφου Λούεντερς, σε σχέδια του Βιεννέζου Καρόλου Ρέσνερ και αποτελεί ένα από τα λίγα εναπομείναντα δείγματα ιδιωτικής αρχιτεκτονικής των Βαυαρών που εγκαταστάθηκαν στην Ελλάδα, μαζί με τον Οθωνα, τη δεκαετία του 1830. Χτίστηκε έξω από τα όρια της τότε πόλης και θεωρείται αρχετυπικά κλασσικιστικό.
Το διάστημα 1837-1849 εκτός από μέγαρο της αυστριακής πρεσβείας, υπήρξε και το κέντρο συνάντησης της κοινωνικής, πολιτικής και καλλιτεχνικής αφρόκρεμας της νέας πρωτεύουσας, ένα πνευματικό και κοσμικό σαλόνι, εστία της πνευματικής ζωής της πόλης. Από το 1919 έως το 1971 λειτούργησε ως έδρα του Ελληνικού Ωδείου με διευθυντή τον μουσουργό Μανώλη Καλομοίρη. Ήταν μια εποχή που φοίτησαν στο Ελληνικό Ωδείο σημαντικές -μετέπειτα διεθνείς προσωπικότητες της μουσικής- όπως η Μαρία Κάλλας, η Νάνα Μούσχουρη και πολλοί άλλοι. Φωτογραφίες από υπουργείο Πολιτισμού.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.