Έκπληκτοι οι δύτες… 37 χρόνια μετά το ναυάγιο και παραμένει όρθιο στο βυθό της Σκοπέλου. Βίντεο, εικόνες

Ο τόπος μας

Δημοφιλή προορισμό για τους λάτρεις του καταδυτικού τουρισμού, αποτελεί το ναυάγιο πλοίου με την επωνυμία «Χριστόφορος» στον Πάνορμο της Σκοπέλου, το οποίο είναι πλέον προσβάσιμο στο κοινό με απόφαση του Υπουργείου Πολιτισμού.

Μετά από προσπάθειες πολλών ετών, το Καταδυτικό Κέντρο Σκοπέλου, σε συνεργασία με την Εφορεία Εναλίων Αρχαιοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού και την Περιφέρεια Θεσσαλίας κατόρθωσαν να οριοθετήσουν τον ενάλιο αρχαιολογικό χώρο στον όρμο Πανόρμου στη Σκόπελο.

Το “Χριστόφορος” θεωρείται ίσως το πιο καλοδιατηρημένο ναυάγιο και είναι ιδανικό για υποβρύχιες επισκέψεις, ενώ παρέχεται η ευκαιρία στους ενδιαφερόμενους να εκπαιδευτούν ακολουθώντας εξειδικευμένα προγράμματα ενάλιων δραστηριοτήτων οργανωμένα από το Καταδυτικό Κέντρο Σκοπέλου.

Το ναυάγιο, που ανήκει στην νεότερη περίοδο, προσφέρεται για καταδύσεις όλο τον χρόνο και βρίσκεται σε μέγιστο βάθος 38 μέτρων. Το φορτηγό πλοίο «Χριστόφορος» χρειάστηκε να ταξιδέψει τον Οκτώβριο του 1983 από τον Βόλο για Πειραιά, με φορτίο 2.600 τόνων τσιμέντου. Η αλλαγή του καιρού στη διαδρομή συνοδεύτηκε από μια κλίση 7 μοιρών προς τα δεξιά. Κατόπιν συνεννόησης του καπετάνιου και των ιδιοκτητών με τον θάλαμο επιχειρήσεων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, το πλοίο οδηγήθηκε στον Πάνορμο της Σκοπέλου με σκοπό τη διάσωσή του.

Καταδύσεις | Δήμος Σκοπέλου

Η προσάραξη του πλοίου δεν ήταν δυνατή και έτσι αποφασίστηκε η εγκατάλειψή του. Σχεδόν 37 χρόνια μετά, το ναυάγιο του «Χριστόφορος» παραμένει σε όρθια θέση στον βυθό του Πανόρμου στο νησί Σκοπέλου.

Τον Ιανουάριο του 1950 κατασκευάστηκε στη Σκωτία (σε ναυπηγείο του Grangemouth το φορτηγό «Thomas Hardie» (μήκους 85 μ. και πλάτους 13 μ. περίπου). Στη συνέχεια, από το 1968 μέχρι το 1975, ταξίδεψε με το όνομα «Birling» ώσπου το 1976 εγγράφηκε στον ελληνικό εμπορικό στόλο με το όνομα «Χριστόφορος».

Καταδύσεις | Δήμος Σκοπέλου

Το βίντεο που ακολουθεί αφορά τη διαδικασία φωτογραμμετρικής αποτύπωσης του ναυαγίου Χριστόφορος, που οδηγεί στην γεωμετρική ταυτοποίηση του ναυαγίου. Μια μεθοδολογία που ανέπτυξε η ομάδα εναλίων αποτυπώσεων του ΑΠΘ.

Σύνολο επισκέψεων 762 , Σήμερα 1