Μια εμπειρία που έστω και μέσα από την οθόνη σας πρέπει να τη ζήσετε… Αν τελικά αποφασίσετε να πραγματοποιήσετε τον διάπλου του ισθμού της Κορίνθου θα πρέπει να μεταβείτε μέχρι τα Ίσθμια Κορινθίας από όπου και ξεκινούν οι μικρές αυτές κρουαζιέρες εντός της διώρυγας.
Πραγματικά είναι κάτι το ξεχωριστό. Από την αρχή του διάπλου σε πιάνει ένα δέος και όσο εισχωρείς εντός της διώρυγας και τα τοιχώματα υψώνονται όλο και ψηλότερα τόσο νιώθεις πολύ πολύ μικρός. Τα χρώματα που θα δεις εντός της διώρυγας ίσως και να μην τα έχεις όχι απλά ξαναδεί αλλά ούτε καν να τα έχεις φανταστεί. Κάθε στρώμα της σκαμένης γης έχει τον δικό του μοναδικό χρωματισμό. Από τα κορυφαία που θα δεις είναι οι αυτοκινητόδρομοι που περνούν από επάνω σου αλλά εσύ δεν είχες φανταστεί ποτέ ότι η εικόνα τους είναι τέτοια από κάτω όταν διασχίζεις άπειρες φορές την διώρυγα με το αυτοκίνητο σου.
Τα νερά εντός της διώρυγας είναι πεντακάθαρα και πραγματικά εντός της διώρυγας δημιουργείτε ένα μοναδικό γαλάζιο τόξο με όλες τις πιθανές αλλά και απίθανες αποχρώσεις του μπλε. Η όλη διαδικασία του διάπλου του Ισθμού και επιστροφή στα Ίσθμια διαρκεί περίπου 1 ώρα αλλά τι σημασία έχει αυτό μιας και ο χρόνος κυριολεκτικά παύει να μετράει εντός του καναλιού.
Ο Ισθμός της Κορίνθου είναι μια στενή λωρίδα γης που ενώνει τη Στερεά Ελλάδα με την Πελοπόννησο, ενώ η διώρυγα που έχει διανοιχθεί σε αυτόν ενώνει τον Σαρωνικό με τον Κορινθιακό κόλπο. Έχει μήκος 6 περίπου χιλιόμετρα και το πιο στενό σημείο είναι εκεί όπου έχει κατασκευαστεί η διώρυγα της Κορίνθου (1880-1893). Η ιδέα για μια συντόμευση ώστε τα ιστιοπλοϊκά σκάφη να μην περιπλέουν την Πελοπόννησο είχε εξετασθεί για πολύ καιρό από τους Αρχαίους Έλληνες. Η πρώτη απόπειρα να ανοιχτεί εκεί μία διώρυγα έγινε από τον τύραννο Περίανδρο τον 7ο αιώνα π.Χ. Εγκατέλειψε το έργο λόγω τεχνικών δυσκολιών και αντί αυτού κατασκεύασε μια απλούστερη και λιγότερο δαπανηρή χερσαία λίθινη ράμπα, ονόματι Δίολκο, ως οδό διέλευσης.
Το 67 μ.Χ. ο φιλέλληνας Ρωμαίος αυτοκράτορας Νέρων διέταξε 6.000 δούλους να σκάψουν μια διώρυγα με φτυάρια. Ο ιστορικός Ιώσηπος Φλάβιος γράφει ότι οι 6.000 δούλοι ήταν Εβραίοι πειρατές που αιχμαλωτίστηκαν από το Βεσπασιανό κατά τους Εβραϊκούς πολέμους. Σύμφωνα με τον Πλίνιο τον Πρεσβύτερο το έργο προχώρησε τέσσερα στάδια (περίπου 700 μέτρα). Την επόμενη χρονιά ο Νέρων πέθανε και ο διάδοχός του Γάλβας εγκατέλειψε το έργο ως πολύ δαπανηρό.
Στη νεότερη εποχή η ιδέα προτάθηκε για πρώτη φορά σοβαρά το 1830, αμέσως μετά την απελευθέρωση της Ελλάδας από την Οθωμανική Αυτοκρατορία και ολοκληρώθηκε το 1893 μετά από εργασίες έντεκα ετών.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these cookies, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may have an effect on your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.