Αυτή η αράχνη διένυσε 2.500 χιλιόμετρα ειδικά για τα μάτια των Ελλήνων…

Και όμως συμβαίνει...

Περισότερα από 2,5 χιλιάδες χιλιόμετρα χρειάστηκε να διανύσει η γιγαντιαία αράχνη Maman της Λουίζ Μπουρζουά από το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης Σερράλβες του Πόρτο για να φτάσει στο κανάλι του Κέντρου Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος.

Το ελληνικό κοινό θα έχει τους επόμενους επτά μήνες την δυνατότητα να επεξεργαστεί ελεύθερα και να συνομιλήσει με το έργο της εμβληματικής Αμερικανογαλλίδας γλύπτριας Λουίζ Μπουρζουά (1911-2010). Η σπουδαία εικαστικός αν και εργάστηκε για δεκαετίες, το έργο της συγκέντρωσε προσοχή και ευρεία αναγνώριση μόνον όταν σε ηλικία 71 ετών έγινε η πρώτη γυναίκα γλύπτρια, της οποίας αναδρομική έκθεση φιλοξενήθηκε στο ΜΟΜΑ της Ν. Υόρκης.

Η μνημειακή κατασκευή, ύψους δέκα μέτρων από μπρούντζο και χάλυβα, με τα οχτώ πόδια και τα είκοσι μαρμάρινα αυγά στην κοιλιά-κλωβό της, δημιουργήθηκε το 2000 μετά από ανάθεση της Tate Modern. Kαι είναι η μεγαλύτερη μιας σειράς από αράχνες σε ατσάλι που η Μπουρζουά ξεκίνησε να κατασκευάζει το 1994, σχεδόν πενήντα χρόνια αφότου είχε φτιάξει το πρώτο της σχέδιο αράχνης, το 1947.

Το έργο «Maman» της Λουίζ Μπουρζουά που θα παρουσιαστεί στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Εδώ στη λίμνη της Ζυρίχης

Σε όποιο δημόσιο χώρο κι αν έχουν στηθεί, σε Αμερική και Ευρώπη, οι αράχνες της Λουίζ Μπουρζουά συναρπάζουν τους θεατές. Μέσα από την τέχνη της, η Λουίζ Μπουρζουά εξέφρασε τις βαθύτερες σκέψεις και τους φόβους της. Διαχειρίστηκε τα προβλήματα κι έδωσε μορφή στα συναισθήματα της: στα χαρακτικά, στα σχέδια, τα έργα από ύφασμα, τις εγκαταστάσεις και τα γλυπτά της για τα οποία έγινε περισσότερο γνωστή, εξερευνά θέματα ενοχής, φόβου, μνήμης, μητρότητας και αγάπης. Το Maman αντανακλά επίσης τα διφορούμενα, αντιφατικά και πολύπλοκα συναισθήματα γύρω από την εμπειρία της ίδιας από τη μητρότητα. Πληροφορίες ΑΜΠΕ.