Όλα δείχνουν ότι η Βουλή θα δώσει το πράσινιο φως στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για την κύρωση της σύμβασης – παραχώρησης του έργου για το νέο διεθνές αεροδρόμιο στο Καστέλι Κρήτης.
Ήδη, έγινε δεκτό επί της αρχής με μεγάλη πλειοψηφία από την Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, το σχετικό νομοσχέδιο. Υπέρ τάχθηκαν ΣΥΡΙΖΑ, ΝΔ και ΔΗΣΥ. Το ΚΚΕ και η Χρυσή Αυγή καταψήφισαν επί της αρχής του το νομοσχέδιο, ενώ η Ένωση Κεντρώων επιφυλάχθηκε για την Ολομέλεια.
Πολλοί από τους κοινωνικούς και συνδικαλιστικούς φορείς αναγνώρισαν ότι πρόκειται για ένα σημαντικό επενδυτικό και αναπτυξιακό έργο που θα βοηθήσει τη Κρήτη.
Εκτιμάται ότι αυτό το διεθνές σύγχρονο ανταγωνιστικό και ασφαλές αεροδρόμιο θα δημιουργήσει δυνατότητες και υπερατλαντικών πτήσεων και θα δώσει φτερά στην ανάπτυξη της Κρήτης.
Ωστόσο, ακούστηκαν και αρκετές επιφυλάξεις και προβληματισμοί κυρίως για τη χωροθέτηση του έργου επισημαίνοντας την ανάγκη να αξιοποιηθεί το υπάρχον αεροδρόμιο Νίκος Καζαντζάκης, ενώ εκφράστηκαν και σοβαρές ανησυχίες για περιβαλλοντικές επιβαρύνσεις και αντιρρήσεις για τις τιμές των εκτάσεων που έχουν απαλλοτριωθεί.
Ιδιαίτερα ικανοποιημένος δήλωσε ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, καθώς «ένα μεγάλο αναπτυξιακό έργο όπως το διεθνές αεροδρόμιο υλοποιείται μετά από 16 χρόνια. Ωστόσο, όπως υπογράμμισε, πρέπει να ληφθεί υπόψη ένα αναπτυξιακό σχέδιο για την περιοχή που θα συνδέει παράλληλα το ανατολικό με το δυτικό μέρος της Κρήτης.
Ο δήμαρχος Μινώα – Πεδιάδος Ζαχαρίας Καλογεράκης έθεσε το ζήτημα με τις τιμές των απαλλοτριώσεων καθώς σε πολλές περιπτώσεις χάνεται το 70% με 90% των περιουσίων γι’ αυτό πρέπει να υπάρξει πρόβλεψη για αντικατάστασή τους.
Το νέο αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί σε μια έκταση 6.000 περίπου στρεμμάτων στο Καστέλι, στα όρια του Δήμου Μίνωα – Πεδιάδος. Όλες οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την απαλλοτρίωση της έκτασης έχουν σχεδόν ολοκληρωθεί.
Το νέο αεροδρόμιο σχεδιάζεται για τις ιδιαίτερες ανάγκες της κίνησης του Ηρακλείου και της Κρήτης. Κατά την έναρξη της λειτουργίας του θα έχει ένα διάδρομο μήκους 3.200 μέτρων και θα υποστηρίζεται από όλες τις βασικές και περιφερειακές εξυπηρετήσεις, ανάλογες με αυτές που διαθέτουν τα πιο σύγχρονα αεροδρόμια της Ευρώπης.
Παράλληλα θα κατασκευαστούν, ως αναπόσπαστο μέρος του έργου, οι δρόμοι σύνδεσης του νέου αεροδρομίου με τους οδικούς άξονες της Κρήτης στο βορρά και στο νότο, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι χρόνοι μεταφοράς των επιβατών στα σημεία προορισμού τους.