Μόλις 200 γραμμάρια την ημέρα αρκούν για να προστατεύσετε το συκώτι σας. Τι πρέπει να τρώτε

Διατροφή
Νέα μελέτη ερευνητών του Ινστιτούτου Καρολίνσκα στη Στοκχόλμη της Σουηδίας ανέφεραν πως η μεγάλη πρόσληψη ανόργανων νιτρικών αλάτων που εντοπίζονται σε πολλά είδη λαχανικών, μειώνει τη συσσώρευση λίπους στο ήπαρ.
Η ηπατική στεάτωση είναι μια κοινή ηπατοπάθεια η οποία πλήττει περίπου το 25% του πληθυσμού. Τα πιο σημαντικά αίτια για την εμφάνισή της είναι το περιττό βάρος καθώς και η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχει σήμερα θεραπεία για την πάθηση η οποία μπορεί να οδηγήσει σε επικίνδυνα, για τη ζωή, προβλήματα, όπως η κίρρωση και ο καρκίνος του ήπατος, το νέο «πράσινο» εύρημα των ερευνητών του Ινστιτούτου Καρολίνσκα θεωρείται άκρως σημαντικό.
«Όταν δώσαμε περισσότερα νιτρικά άλατα μέσω της διατροφής σε ποντίκια που ακολουθούσαν δυτικού τύπου διατροφή πλούσια σε λιπαρά και ζάχαρη, παρατηρήσαμε πολύ μικρότερη αναλογία λίπους στο ήπαρ» ανέφερε ο Ματίας Κάρλστρομ, αναπληρωτής καθηγητής στο Τμήμα Φυσιολογίας και Φαρμακολογίας του Ινστιτούτου Καρολίνσκα.
Παρατηρήθηκε επίσης μείωση της αρτηριακής πίεσης καθώς και βελτίωση της ομοιόστασης ινσουλίνης/γλυκόζης σε ποντίκια με διαβήτη τύπου 2. Τα αποτελέσματα σχετικά με τη μείωση του λίπους στο ήπαρ επιβεβαιώθηκαν στη συνέχεια και μέσω μελετών σε ανθρώπινα ηπατικά κύτταρα.
Προηγούμενες μελέτες έχουν δείξει ότι η πρόσληψη νιτρικών αλάτων μέσω των λαχανικών βελτιώνει την αποτελεσματικότητα λειτουργίας των μιτοχονδρίων, των εργοστασίων παραγωγής ενέργειας των κυττάρων, με αποτέλεσμα να βελτιώνεται η φυσική κατάσταση και η αντοχή του οργανισμού.

Από ερευνητικά στοιχεία έχει επίσης προκύψει ότι η μεγαλύτερη κατανάλωση φρούτων και λαχανικών έχει ευεργετική επίδραση στην καρδιαγγειακή λειτουργία αλλά και στον διαβήτη.
Παρότι απαιτούνται μεγαλύτερες κλινικές μελέτες προκειμένου να επιβεβαιωθεί ο ακριβής ρόλος των νιτρικών αλάτων, οι ερευνητές ήδη συμβουλεύουν τον πληθυσμό να καταναλώνει περισσότερα πράσινα φυλλώδη λαχανικά, όπως μαρούλι ή το πολύ πλούσιο σε νιτρικά άλατα σπανάκι. «Μάλιστα δεν χρειάζονται τεράστιες ποσότητες προκειμένου να αποκομίσει κάποιος τα προστατευτικά οφέλη που παρατηρήσαμε. Μόλις 200 γραμμάρια την ημέρα είναι αρκετά. Δυστυχώς όμως πολλοί άνθρωποι δεν καταναλώνουν καθόλου λαχανικά μέσα στην ημέρα ή μόνο ελάχιστα» κατέληξε ο δρ Κάρσλστρομ. Πηγή, «Proceedings of the National Academy of Sciences» (PNAS)

 129 total views,  2 views today