Προσοχή με τον καφέ και το τσάι. Πότε κάνουν κακό στην υγεία. Ο κίνδυνος για όσους έχουν έλλειψη σιδήρου

Διατροφή

Οι επιστήμονες προειδοποιούν ότι ορισμένες από τις καθημερινές συνήθειες σας επιβαρύνουν τον οργανισμό σας, εξαντλώντας τα αποθέματά του σε βιταμίνες και πολύτιμα μέταλλα. Ιδιαίτερα επισημαίνουν το τσάι και τον καφέ, τονίζοντας πως οι ενώσεις που περιέχουν, όπως οι τανίνες στο τσάι και το χλωρογενικό οξύ στον καφέ, δεσμεύουν πολλά μέταλλα που βρίσκονται στις τροφές και τα συμπληρώματα, μειώνοντας την απορρόφησή τους.

Για παράδειγμα, ο καφές μπορεί να μειώσει την απορρόφηση σιδήρου έως και 80% αν καταναλωθεί εντός μιας ώρας μετά το γεύμα. Αυτά τα ροφήματα μειώνουν επίσης την απορρόφηση άλλων μετάλλων, όπως είναι ο ψευδάργυρος, το μαγνήσιο και το ασβέστιο.

Όσοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα με τα επίπεδα σιδήρου στον οργανισμό τους ίσως θα πρέπει να ελαχιστοποιήσουν την πρόσληψη καφεΐνης για να μειώσουν τον κίνδυνο για ανεπάρκεια σιδήρου. Οι ειδικοί συνιστούν να υπάρχει ένα χρονικό διάστημα μιας έως τριών ωρών μεταξύ της κατανάλωσης πλούσιων σε σίδηρο γευμάτων και της λήψης καφεΐνης.

Τι παρατήρησα όταν άρχισα να πίνω πράσινο τσάι αντί καφέ για μία ...

Τα καφεϊνούχα ποτά, όπως το τσάι και ο καφές, μειώνουν την απορρόφηση του μη-αιμικού σιδήρου, δηλαδή του σιδήρου που προέρχεται μόνο από τα φυτικά τρόφιμα και όχι το σίδηρο από τις ζωικές πηγές που ονομάζεται αιμικός. Ο μη-αιμικός σίδηρος είναι γενικά λιγότερο απορροφήσιμος από το σώμα . Έως και 18% του σιδήρου απορροφάται από διατροφικές πηγές όπως το κρέας, αλλά μόνο το 5% έως 12% του σιδήρου από τις χορτοφαγικές δίαιτες απορροφάται, σημειώνουν οι ειδικοί.

Ορισμένα τρόφιμα και ποτά με καφεΐνη περιέχουν επίσης και άλλες ουσίες εκτός της καφεΐνης που παρεμποδίζουν την απορρόφηση σιδήρου, όπως οι τανίνες και οι πολυφαινόλες που βρίσκονται στο τσάι και το χλωρογενικό οξύ που βρίσκεται στον καφέ. Η κατανάλωση καφέ μειώνει την απορρόφηση του μη-αιμικού σιδήρου στο ίδιο γεύμα κατά περίπου 35%, αλλά η κατανάλωση τσαγιού μπορεί να μειώσει την απορρόφηση έως και 62%, σύμφωνα με κάποιες έρευνες.  Ωστόσο, η κατανάλωση αυτών των ποτών σε διαφορετικές  ώρες από την κατανάλωση τροφών που περιέχουν σίδηρο θα περιορίσει τις επιπτώσεις στην απορρόφηση του σιδήρου.

Εάν τα επίπεδα του σιδήρου σας είναι χαμηλά, επιλέξτε να τρώτε τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο μαζί με μια πηγή βιταμίνης C, όπως τα πορτοκάλια.

Επισκέψεις άρθρου 50
Επισκέψεις σήμερα 2
Σύνολο στη Σελίδα 141751